• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

برگزاری جشنواره شمسا با هدف تحول در صنعت پوشاک کشور

  • کد خبر : 58258
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۹
برگزاری جشنواره شمسا با هدف تحول در صنعت پوشاک کشور
رئیس بسیج زنان سپاه خراسان رضوی، از برگزاری جشنواره "شمسا" با هدف پیوند طراحی‌های زیبا و هنری با تولید و عرضه پوشاک ایرانی اسلامی در جامعه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، رویا حیدرزاده، رئیس بسیج زنان سپاه خراسان رضوی، در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری شمسا (طراحی و دوخت لباس فاخر ایرانی اسلامی)

از برگزاری رویداد پوشاک ایرانی اسلامی تحت عنوان جشنواره “شمسا” خبر داد و اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در سبک زندگی ما، موضوع پوشش است. پوشاک علاوه بر کارکرد عام، نمادی از عقاید، باورها و ارزش‌های ماست.

وی ادامه داد: در فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی، پوشش به صورت خاص مورد توجه بوده و اکنون با توجه به وضعیت فعلی جامعه و جنگ فرهنگی که با آن مواجهیم، ضرورت دارد که اقداماتی جدی و عملیاتی در این حوزه انجام دهیم.

رئیس بسیج زنان سپاه خراسان رضوی افزود: امپراتوری‌های سلطه با استفاده از ابزارهای مختلف سعی در کم‌رنگ کردن ارزش‌ها و نگرش‌های جامعه ایرانی دارند. جشنواره شمسا با هدف پیوند طراحی‌های زیبا و هنری با تولید و عرضه پوشاک در جامعه، به دنبال تغییر در ذائقه بانوان ایرانی و تقویت ارزش‌های فرهنگی است.

حیدرزاده با اشاره به مشارکت دستگاه‌های مختلف در این جشنواره گفت: این جشنواره با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اداره کل فنی حرفه‌ای استان، اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، دانشگاه مهارتی علمی کاربردی الزهرا و سایر مجموعه‌ها برگزار می‌شود. هدف ما این است که پوشاک ایرانی اسلامی را در سبد خانواده‌های ایرانی قرار دهیم.

وی ادامه داد: جشنواره شمسا در دو بخش طراحی و کالکشن مادر و فرزندی برگزار خواهد شد. این رقابت در چهار سطح حرفه‌ای، عمومی، دانشجویی و دانش‌آموزی انجام می‌شود. از امروز که اولین نشست خبری این جشنواره است، ثبت‌نام آغاز شده و تا ۲۵ مهرماه ادامه خواهد داشت. در این بازه زمانی دو ماهه، آموزش‌ها و استانداردسازی‌های لازم برای طراحان انجام می‌شود.

حیدرزاده افزود: داوری‌ها صورت گرفته و نهایتاً در ۲۵ مهرماه هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه آثار، اختتامیه جشنواره نیز برگزار خواهد شد. تولیدکنندگان و فعالان این حوزه نیز حضور خواهند داشت تا از طراحان حمایت کنند و نتایج جشنواره در بازار مشاهده شود.

وی در پایان گفت: هدف ما این است که تولیدات این جشنواره با استقبال بانوان و خانواده‌های ایرانی مواجه شود و به جهش تولید در این حوزه کمک کند. جشنواره شمسا اختصار شبکه مد سالم اسلامی ایرانی، تلاشی است برای ارائه پوشاک مناسب با سلیقه و ارزش‌های فرهنگی جامعه.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=58258

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.