• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
3
افزایش شادابی خانواده با ایجاد نشاط در بانوان

برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی پایگاه‌های بسیج خواهران دراومیه

  • کد خبر : 33634
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی پایگاه‌های بسیج خواهران دراومیه
همزمان با هفته تربیت بدنی جشنواره فرهنگی ورزشی بسیج خواهران دربین بانوان ورزشکار بسیجی در ارومیه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، شور و نشاط بانوان به‌عنوان مادر و هسته مرکزی یک خانواده بسیار حایز اهمیت است چنانچه جامعه بانوان کشور یک جامعه با شور و امیدوار به آینده باشد باعث پیشرفت و عمرانی کشور در همه عرصه‌ها خواهد شد و ورزش یک مسیر بسیار مناسب برای ارتقای شور و نشاط جامعه بانوان است و به همین سبب توجه به ورزش همگانی در بخش بانوان اهمیت بیشتر دارد.

وضعیت ورزش بانوان قبل و پس از انقلاب چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی قابل‌مقایسه نیست و هم‌اکنون ورزش بانوان از ۴ رشته به ۲۰ رشته ورزشی ارتقا یافته است در این میان زنان ایرانی به‌عنوان الگو همواره در جامعه نقش‌آفرین هستند و حضوری پررنگ دارند.

براین‌اساس صبح امروز در ورزشگاه شهید باکری ارومیه جشنواره فرهنگی ورزشی پایگاه‌های بسیج خواهران مساجد و محلات به مناسبت هفته تربیت‌بدنی به جهت افزایش شور و نشاط بین بانوان برگزار شد.

بالاترین جهاد، جهاد روحیه‌دهی است

قهرمان عیوض‌لو در جشنواره فرهنگی ورزشی پایگاه‌های بسیج خواهران مساجد و محلات با اشاره به گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی اظهار داشت: با توجه اینکه طبق بیانیه گام دوم انقلاب باید پرچم حکومت اسلامی را تحویل امام‌زمان (عج) دهیم لازمه این امر نیز برخورداری از آمادگی جسمانی و روحی مناسب است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه عنوان کرد: بالاترین جهاد، جهاد روحیه آفرینی است که ورزش یکی از بالاترین جهاد در امر روحیه آفرینی در جامعه بوده چرا که افرادی که ورزشکار هستند روحیه بالا و پر نشاطی دارند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی پایگاه‌های بسیج خواهران مساجد و محلات بیان کرد: بالابودن روحیه در بانوان باعث خواهد شد در مدیریت خانه نیز عملکرد بهتری داشته در نتیجه شاهد خانواده پر شور و نشاطی در جامعه خواهیم بود.

عیوض‌لو عنوان کرد: در سند اعتلای ده‌ساله بسیج که توسط رهبر انقلاب اسلامی تدوین شده است به نشاط و  داشتن روحیه خوب توصیه شده است.

وی بیان کرد: ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه تاکنون ۱۹ ورزشگاه را تکمیل و تحویل جامعه ورزشی داده است.

عیوض‌لو ادامه داده: ۲۵۰ تنیس روی میز، ۲۵۰ فوتبال‌دستی، ۱۵۰ دارت، ۳۵۰ تفنگ‌بادی در پایگاه‌ها تجهیز و تحویل مساجد شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه گفت: تاکنون ۲۵۰ میلیون اعتبار برای تجهیز هر پایگاه استفاده شده و هدف از این اقدام ایجاد شور و نشاط در محلات و پایگاه‌ها است که بایستی ورزش از محلات آغاز شود.

وی گفت: شور و شادی افراد در خانواده‌ها تأثیری مؤثری دارد و امید است پایگاه‌ها که ستون‌های نظام جمهوری اسلامی است مرجع اصلی ایجاد نشاط و شور هیجان در جامعه باشد.

وی اذعان کرد: برنامه‌های پر نشاط جذاب و ورزشی بهترین ابزار برای جذب نیروهای بسیجی است.

حضور ۲۸۶ نفر در جشنواره فرهنگی ورزشی

سونیا دیزماری مسئول بسیج خواهران سپاه ارومیه در این مراسم با اشاره اینکه به یکی از ارکان شادابی و نشاط در جامعه ورزش و تندرستی است گفت: جامعه بسیج زنان برای افزایش و تقویت روحیه دهی اقدام به برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی در بین بسیج خواهران کرده است.

وی ادامه داد: این جشنواره به مناسبت هفته تربیت‌بدنی به همت معاونت تربیت بندی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه جشنواره فرهنگی ورزشی پایگاه‌های بسیج خواهران مساجد و محلات با همکاری اداره کل ورزش و جوانان برگزار می‌شود.

دیزماری تصریح کرد: بانوان و مادران محوریت اصلی یک‌خانه و خانواده هستند و هر چقدر بانوان سالم‌تر و شاداب‌تر باشند آن را به کانون خانواده نیز منتقل خواهند کرد به همین دلیل باید کاری کنیم که بانوان از لحاظ سلامت جسمی و روحی تقویت شوند و فعالیت‌هایی داشته باشیم که این قشر را در بر گیرد.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره با حضور بسیجیان ۱۴ حوزه مقاومت به تعداد ۲۸۶ نفر انجام شده که به رقابت سالم پرداخت خواهند کرد.

مسئول جامعه زنان با اشاره به بخش مسابقات عنوان کرد: ورزشکاران در بخش‌های طناب‌کشی، تنیس‌روی‌میز، آمادگی جسمانی، پرتاب دارت بازی‌های بومی محلی، به رقابت خواهند پرداخت.

وی گفت: دست‌یافتن به توسعه ورزش همگانی و ایجاد شور و نشاط در بین بانوان از اهداف اجرای برنامه‌های ورزشی برای بانوان است.

یکی از شرکت‌کنندگان در بخش آمادگی جسمانی عنوان کرد: ورزش کردن باعث افزایش نشاط و شادابی در بانوان می‌شود و با افزایش روحیه خوب شاهد تأثیر مثبت آن در زندگی خواهم شد.

وی ادامه داد: برگزاری چنین مسابقات پر هیجان در بیان بانوان ورزشکار و بسیجی بسیار خوشایند بوده به طور یقین تأثیر مثبتی در جامعه خواهد داشت.

فاطمه فاطمی یکی از شرکت‌کنندگان در این مسابقه بیان کرد: هدف از شرکت در مسابقه دریافت‌کردن شور و نشاط و شادابی است که در روحیه آدم بسیار تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: امیدوارم برگزاری چنین مسابقات ادامه‌دار باشد چرا که ورزش همگانی باعث شادابی بین جوانان می‌شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=33634

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.