• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
2
با حضور مسوولان کشوری بنیاد مسکن کلید خورد؛

برگزاری دوره آموزشی امنیت فناوری ارتباطات و اطلاعات در بنیاد مسکن استان فارس

  • کد خبر : 44418
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
برگزاری دوره آموزشی امنیت فناوری ارتباطات و اطلاعات در بنیاد مسکن استان فارس
فارس_ دوره آموزشی امنیت فناوری ارتباطات و اطلاعات بنیاد مسکن با حضور مهندس رحماني خليلي معاون برنامه ريزي و امور استان هاي بنياد مسکن انقلاب اسلامي کشور ، مهندس سلامات مدير کل فناوري و اطلاعات بنياد مسکن انقلاب اسلامي کشور و کارشناسان مسوول وکارشناسان فناوري اطلاعات بنياد مسکن انقلاب اسلامي کشور در شیراز برگزار شد.

گیتی آنلاین_ در این دوره آموزشی که با حضور مدیر کل بنیاد مسکن فارس و مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن این استان و مدیران و معاونان ترتیب یافت ، رحمانی خلیلی برخی از الزامات برنامه ریزی در حوزه فناوری اطلاعات را تشریح کرد.

معاون برنامه ريزی و امور استان های بنياد مسکن انقلاب اسلامی کشور در این دوره آموزشی با بیان اینکه اینترنت اشیا اکنون وارد زندگی مردم شده و نمی‌توان از ورود آن جلوگیری کرده یا ممنوعش کرد افزود: باید آن را در کشور توسعه بدهیم و اینجاست که بحث امنیت بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد. باید شرایطی ایجاد شود تا نهادها، بازیگران و نیروی کار تازه در این حوزه خلق کنیم.

این مقام مسوول ، انجام برنامه ریزی دقیق برای بالا بردن امنیت شبکه های ارتباطی را ضروری دانست و گفت: در سه دهه قبل امنیت در یک رمز ساده خلاصه می‌شد. این رمز نیز بیشتر در دانشگاه‌های نظامی تدریس می‌شد ولی امروزه با مقوله امنیت ICT مواجه می‌شویم این مقوله امنیتی و به جامعه مربوط است. به همین دلیل متصدیان امنیت تمام شهروندان، کاربران، فعالان فرهنگی هستند و همه به نحوی در این حوزه نقش ایفا می‌کنند.

مهندس سلامات مدير کل فناوری و اطلاعات بنياد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز با اشاره به اهمیت امنیت فناوری اطلاعات و با تاکید بر اینکه در حوزه امنیت با مقوله پیچیده‌ای رو به رو هستیم، افزود: اگر می خواهیم در کشور امنیت داشته باشیم باید همه سطوح علم و تکنولوژی در خدمت امنیت قرار بگیرد.

سید علیرضا حمیدی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس نیز با خیر مقدم به مدیران ستادی بنیاد مسکن و با اشاره به اینکه ما در تکمیل زنجیره حوزه امنیت از صنعت، تولید، خدمات، و صلاحیت سنجی مشکلاتی داریم. گفت: در سال های گذشته شاهد رشد جرایم سایبری هستیم و این موضوع لزوم افزایش امنیت شبکه های اطلاعات و ارتباطات را گوشزد می کند.

در این نشست مدیران و مسوولان بنیاد مسکن برخی از الزامات تقویت زیر ساخت های شبکه های ارتباطات و اطلاعات را مطرح و بررسی کردند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=44418

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.