• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
3

برگزاری دوره توانمندسازی بانوان در بیضا

  • کد خبر : 50781
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۰۴
برگزاری دوره توانمندسازی بانوان در بیضا
فارس_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از برگزاری اولین دوره دو روزه مهارتی ترویجی کشت گیاهان دارویی در سال جاری با عنوان کشت گیاه زوفا، ویژه بانوان علاقمند روستایی و عشایری و در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کوچک خبر داد.

گیتی آنلاین_ صدیقه مویدی با اشاره به اینکه این دوره‌ آموزشی با هماهنگی ترویج و آموزش کشاورزی جهاد کشاورزی شهرستان بیضا و با همکاری شرکت تعاونی پردیس زنان بیضا برگزار گردید، اظهار کرد: به منظور توانمند سازی زنان روستایی، بالا بردن اقتصاد خانوار و استفاده از ظرفیتهای بالقوه در جوامع روستایی، دوره مهارتی کاشت و پرورش گیاه زوفا طی دو بخش تئوری و عملی در دهه سوم اردیبهشت ماه برگزار شد.

او بیان کرد: در این دوره مهارتی ترویجی، بانوان با بهره مندی از اساتید کارآفرین نمونه در کشت گیاه دارویی بصورت علمی و تجربی با روش تهیه بستر، زمین مورد نیاز، برآورد سرمایه اولیه و بازدهی تولید گیاه زوفا به‌عنوان یک روش کسب درآمد آشنا شدند.

به گفته وی؛ در طی این دوره سینی نشاء به همراه بذر گیاه زوفا، همچنین گلدان نشاء زوفا در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

مویدی تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب بانوان، دومین روز از این دوره آموزشی پس از سبز شدن گیاهان در سینی های نشاء برگزار می گردد و در پایان دوره، گواهینامه مهارتی برای شرکت کنندگان صادر می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و افراد تحت حمایت اداره امور زندان‌ها، با داشتن گواهینامه این دوره‌های مهارتی، درصورت تامین اعتبار از ارگان‌های مربوطه می‌توانند از تسهیلات اشتغال‌زایی برخوردار شوند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=50781

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.