• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

برگزاری سومین سوگواره ملی نوگلان حسینی و زینبی در مرحله استانی

  • کد خبر : 63317
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۵۷
برگزاری سومین سوگواره ملی نوگلان حسینی و زینبی  در مرحله استانی
سومین سوگواره ملی نوگلان حسینی و زینبی در سه گروه سنی، ۷ تا ۱۰ سال، ۱۰تا ۱۴ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال در مرحله استانی، برگزار شد.

گیتی آنلاین-به نقل از خبرگزاری  بسیج از زاهدان، سرهنگ پاسدار براتعلی صالحی، مسئول سازمان بسیج مداحان وهیآت مذهبی سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان گفت: سومین سوگواره ملی نوگلان حسینی و زینبی در سه گروه سنی، ۷ تا ۱۰ سال، ۱۰تا ۱۴ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال در مرحله استانی، برگزار شد .

وی شاخصه های داوری در این سوگواره را، انتخاب اشعار و محتوای مناسب، مرثیه کلامی و بیان مستندات، حفظ اشعار، تسلط بر اجرای برنامه، تلفیق شعر و لحن، زیبایی و قوت صدا، استفاده صحیح از تحریرها، شروع اوج و فرود مناسبت، استفاده از سبک سنتی و ردیف آوازی، مضمون، آهنگ و ملودی، ریتم وضرب، پوشش مناسب، رعایت وقت، پایان بندی و اجرای موثر، عنوان کرد .

صالحی هدف از برگزاری سومین سوگواره ملی نوگلان حسینی وزینبی را استعدادیابی نوگلان حسینی و زینبی ونیز ایجاد انگیزه بیشتر برای فراگیری اصول و فنون علم ستایشگری حضرات معصومین(علیهم السلام ) در این سه دوره سنی دانست و افزود: این سوگواره به همت سازمان بسیج مداحان وهیآت مذهبی کشور و سازمان بسیج مداحان استانها در دو مرحله استانی و کشوری انجام می شود .

وی در ادامه بیان کرد: نفرات برگزیده استانی به مرحله کشوری راه یافته و پس از داوری آثار ارسال شده، منتخبین به سوگواره ملی نوگلان حسینی و زینبی که در دیماه در تهران برگزار می شود اعزام خواهند شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=63317

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.