• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
6
بمناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد :

برگزاری نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه

  • کد خبر : 30938
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
برگزاری نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه
نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه با موضوع "بررسی ابعاد حقوقی جنگ تحمیلی و نقش منفی سازمان‌های بین‌المللی در دفاع مقدس" برگزار شد.

نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه با موضوع “بررسی ابعاد حقوقی جنگ تحمیلی و نقش منفی سازمان‌های بین‌المللی در دفاع مقدس” برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین منطقه کرمانشاه: در این نشست که اعضای هیئت اندیشه ورز و جمعی از حقوق‌دانان سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه حضور داشتند، دکتر شهرام کرمی؛ رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در سخنانی با تبریک هفته دفاع مقدس اظهارداشت: یکی از وظایف ما حقوق‌دانان تبیین زوایای مختلف دفاع مقدس است که یکی از این زوایا مباحث و موضوعات حقوقی است که بعد از دفاع مقدس تاکنون پیگیری حقوقی آن به شایستگی دنبال نشده است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی در قبال ملت‌ها وظایفی دارند، ولی سازمان ملل متحد که مهم‌ترین وظیفه آن حفظ صلح و ثبات جهانی است ، در موضوع دوران دفاع مقدس و ظلم‌های صورت گرفته در حق ملت ایران هیچ گونه اقدام موثری انجام نداد.

دکتر کرمی در خاتمه تبیین ابعاد حقوقی جنگ تحمیلی و مطالبه‌گری حقوق ملت ایران را از وظایف حقوق‌دانان بسیجی دانست.

در ابتدای این نشست دکتر رسول بهرامی‌پور؛ رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران پرافتخار دفاع مقدس اظهارداشت: اگر کسی بگوید جنگ ما صرفاً با عراق بوده همه در حق نظام و انقلاب اسلامی، شهدای والا مقام و ملت بزرگ ایران جفا کرده است، زیرا که جنگ نابرابر ما با تمامیت کفر و نظام سلطه و استکبار جهانی بود که به نقل‌های مختلف از ۳۰ تا ۸۰ کشور جهان به صورت مستقیم و غیر مستقیم با ایران اسلامی در جنگ بودند.

بهرامی‌پور با بیان اینکه یکی از حلقه‌های مفقوده تبیین جنگ تحمیلی بررسی ابعاد حقوقی و نقش منفی سازمان‌های بین‌المللی در دفاع مقدس است افزود: یکی از وظایف ما و حقوق‌دانان بسیجی را تبیین این مسئله از جهت تخصصی دانست که جوانان و نوجوانان و مردم عزیز ما بدانند که از حیث قوانین و مقررات بین‌المللی هم ملت و انقلاب اسلامی مورد ظلم واقع شدند و مدعیان دروغین حقوق بشر هیچگونه اقدام موثری در دفاع از حقوق ملت ایران انجام ندادند.

مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه در پایان، مطالبه‌گری جامعه حقوقی وفادار به انقلاب اسلامی از دستگاه دیپلماسی، قوه قضاییه، ستاد حقوق بشر و سایر مراجع ذیربط برای احیاء حقوق از دست رفته ملت ما در دوران دفاع مقدس را بسیار ضروری دانست و افزود: حقوق‌دانان بسیجی در راه مطالبه‌گری این موضوع از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

در این نشست تعدادی از اساتید و حقوق‌دانان بسیجی به بیان ابعاد حقوقی جنگ تحمیلی مطالبه‌گری در این عرصه پرداختند و بیانیه تحلیلی حقوقی جنگ تحمیلی صادر شد.

خبرنگار: #لیدا_فرهادی

سردبیر خبر : سید محمد موسوی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=30938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.