• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

نقش چشمگیر بانوان بسیجی در ترویج ارزش‌های انقلابی واکنش پست به ادعای نگه‌داشتن کارت‌سوخت‌ توسط مدیر سامانه‌هوشمند‌سوخت ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال تحت پوشش سلامت خانواده قرار می گیرند دستگیری متخلفین زنده گیری کبک وحشی در شهرستان سرچهان سود پایه ۶۴۰۰۰ ریالی به ازای هر سهم، نوید عینی پتروشیمی فن آوران به سهامداران مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از اجرای بیش از سه هزار طرح اشتغال زایی از ابتدای سال جاری تاکنون برای مددجویان این نهاد و دیگر اقشار نیازمند در استان خبر داد. صدداستان ۳؛ انتشار ۳ داستان کوتاه با صدای طوفان مهردادیان مروری بر دستاوردهای شهید رئیسی تلاش مضاعف برای دستیابی به تولید ۱۰۰ هزارتن گوشت مرغ در سیستان وبلوچستان بررسی تخصصی ادعای شیوع بیماری تهدید کننده حیات در برخی روستاهای سراوان بمناسبت هفته دولت؛ پروژه های شهرداری شلمان با اعتباری بالغ بر ۱۲میلیارد تومان افتتاح شد شهرداری در خصوص تخریب مغازه های آموزش و پرورش باید تاوان پس بدهد

1

برگزاری ورکشاپ صنایع دستی شیراز در خانه «شهید جمهور»

  • کد خبر : 60967
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
برگزاری ورکشاپ صنایع دستی شیراز در خانه «شهید جمهور»
فارس_ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از برگزاری ورکشاپ تخصصی صنایع دستی در خانه «شهید جمهور» شیراز خبر داد و گفت: در واقع این ورکشاپ صنایع دستی از سلسله پیش رویدادهای آموزشی سومین جشنواره بین المللی چند رسانه ای میراث فرهنگی است که در شیراز برگزار خواهد شد.

گیتی آنلاین_ محمد ثابت اقلیدی امروز ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۳ با اشاره به اینکه سومین جشنواره بین المللی چند رسانه ای میراث فرهنگی آبان ماه در شیراز برگزار می شود افزود: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده قبل از برگزاری این جشنواره رویدادها و دوره های آموزشی با هدف معرفی داشته های میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در سطح استان برگزار می گردد.

او با بیان اینکه ورکشاپ صنایع دستی فردا در خانه صنایع دستی «شهید جمهور» ( خانه تاریخی صالحی )در بافت تاریخی شیراز برگزار می شود افزود: این رویداد با محوریت آموزش هنرهای سنتی و صنایع دستی شیراز به عموم علاقه مندان است و فردا عصر ساعت ۱۷ (۲۵ مرداد ماه) برگزار می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: در حال حاضر در خانه صنایع دستی «شهید جمهور» ۷ رشته تخصصی صنایع دستی فعال است و اساتید برجسته در رشته های منبت، معرق، خاتم، قلم زنی،خراطی ، نگارگری و پیکر تراشی در این خانه فعالیت دارند.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه فردا ورکشاپ صنایع دستی در رشته های مذکور برگزار می شود گفت: تمامی علاقه مندان می توانند به صورت رایگان در این ورکشاپ شرکت نمایند و از نزدیک با این هنرها آشنا شوند.

او یادآور شد: خانه صنایع دستی «شهید جمهور» در شیراز همزمان با روز جهانی صنایع دستی با حضور معاون محترم صنایع دستی و هنرهای سنی کشور در بافت تاریخی شیراز افتتاح شد.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه خانه صنایع دستی«شهید جمهور» در واقع کارگاه، محل آموزش، نمایش و تولید صنایع دستی و دست ساخته های اساتید ماهر این عرصه است ادامه داد: تبدیل عمارت های تاریخی به خانه های صنایع دستی نه تنها به معرفی و فروش تولیدات و محصولات دست ساز هنرمندان کمک می کند بلکه این خانه‌ها را به محل مناسبی برای حضور گردشگران تبدیل خواهد کرد.

گفتنی است خانه صنایع دستی«شهید جمهور» در خیابان ۹ دی ، کوچه هفت پیچ واقع شده است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=60967

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.