گیتی آنلاین-به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا نجفی، با اشاره به ضرورت اجرای سرفصل های مندرج در اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار داشت: هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسبوکار، بهصورت همزمان دو هدف اصلی ایجاد فرصتهای شغلی برای متقاضیان و حذف موانع غیرضروری و تأکید بر آموزش صلاحیت های عمومی و حرفهای در واحدهای صنفی را مدنظر قرار میدهد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خاطر نشان شد: واضح است که سبد خرید املاک و خودرو بخش عمدهای از هزینههای خانوارها را به خود اختصاص میدهد، لذا دراینراستا ارتقاء شفافیت، کاهش گمنامی و حذف بسترها و زمینههای وقوع جرایم و تخلفات صنفی، از راهبردهای اساسی قوه قضاییه با اتکا به آموزش و غربالگری افراد متقاضی میباشد.
حجتالاسلام والمسلمین نجفی با اشاره به پیششرطهای صدور پروانه صنفی تخصصی برای متقاضیان جدیدالورود گفت: عدم سوءپیشینه کیفری، داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم، دارا بودن کاربری تجاری یا اداری برای بنگاه معاملات املاک، حضور مستمر در کلاسهای آموزشی و اخذ حداقل نمره مدنظر در آزمون تخصصی، از پیششرطهای اصلی صدور پروانه تخصصی املاک میباشد و در این دورهها تلاش بر آن بوده تا زمینههای مناسبی برای متقاضیان فراهم آید، بهنحوی که مدرس کارگاه از قضات ذیصلاح و مجرب شعب تجدیدنظر استان میباشد، فضای آموزشی برگزاری کارگاه، دارای استانداردهای ایده آل بوده و در برنامهریزی جدول زمانی برگزاری کلاسها نیز حتیالمقدور کوشش بر این بوده تا این جلسات خارج از اوقات اداری برگزار شود و مانع انجام امور معمول و اداری متقاضیان نشود.
نجفی خاطرنشان کرد: بدون شک با ورود افرادی که موفق به اخذ پروانه تخصصی مشاوران املاک شوند، فعالیت صنفی در این حوزه حساس انتظام مییابد، علاوهبر این با اعمال گشتهای تلفیقی و با حضور بازرسان نهادهای متولی بهصورت مستمر، با متخلفان و مجرمان این حوزه برخورد قانونی به عمل میآید و در ادامه در راستای قانون نظام صنفی با واحد های فاقد پروانه نیز با رویکرد سلب انتفاع تمهیدات لازم مدنظر قرار میگیرد.
وی با اشاره به آمار شرکت کنندگان در کارگاه های آموزشی مذکور اظهار داشت: خوشبختانه استقبال مناسبی از سوی متقاضیان در این راستا به عمل آمده و بیش از ۷۵ نفر از متقاضیان اخذ پروانه تخصصی به طور مستمر در این نشست ها حضور می یایند که پس از قبولی در آزمون تخصصی، مدارک لازم جهت شروع به فعالیت ایشان، از سوی اداره کل ثبت اسناد و املاک در اسرع وقت صادر می شود.