• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
3

برگزاری ۶۳ برنامه با رویکرد علمی در حوزه انتخابات

  • کد خبر : 44042
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰
برگزاری ۶۳ برنامه با رویکرد علمی در حوزه انتخابات
سرپرست دانشگاه فردوسی مشهدگفت: در راستا انتخابات ۶۳ برنامه با رویکرد علمی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، مسعود میرزای شهرابی با اشاره به برگزاری ۶۳ برنامه مختلف در قالب کرسی‌های آزاداندیشی، مناظره‌های دانشجویی، تولید محتوای علمی و…، بر نقش مهم دانشگاه‌ها در تصمیم‌سازی‌ها و جریانات جامعه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های پیشرو در دنیا نقشی کلیدی در سیاست‌گذاری‌ها و جریانات جامعه ایفا می‌کنند، گفت: اعتماد مردم به دانشگاهیان، اعضای هیئت علمی و نخبگان، زمینه‌ساز نقش‌آفرینی مؤثر این قشر در انتخابات می‌شود.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به آغاز فعالیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد در راستای ترویج مشارکت در انتخابات از اواخر آذرماه، به تشریح برنامه‌های اجرا شده در این زمینه پرداخت.

برگزاری ۶۳ برنامه با رویکرد علمی

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد از برگزاری ۶۳ برنامه مختلف در قالب فعالیت‌های دانشکده‌ای، هیئت رئیسه، جلسات و نشست‌های انتخاباتی، کرسی‌های آزاداندیشی و مناظره‌های دانشجویی خبر داد.

وی با تأکید بر رویکرد علمی این برنامه‌ها، گفت: سعی شد با پرهیز از مسائل غیرعلمی و جناحی، محتوای وزینی با محوریت وفاق ملی، غیرت دینی و فرمایشات مقام معظم رهبری تولید و در اختیار جامعه دانشگاهی قرار گیرد.

میرزای شهرابی همچنین به مصاحبه‌های مسئولین دانشگاه در راستای جهاد تبیین و پاسخ به شبهات مربوط به انتخابات اشاره کرد.

وی با اشاره به مقارن شدن اوج فعالیت‌های انتخاباتی با پایان ترم و کاهش حضور دانشجویان در دانشگاه، از برگزاری نشست‌های انتخاباتی با حضور چند تن از کاندیداها و برگزاری ۱۲ کرسی آزاداندیشی و مناظره دانشجویی خبر داد.

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه در این مناظره‌ها، کاندیداهای مختلف با رویکردهای فکری متفاوت به بحث و گفتگو پرداختند، گفت: «نیمی از برنامه‌های اجرا شده در فضای مجازی و به صورت محتوای سایبری تولید و منتشر شده است.»

نقش دانشگاه در تراز انقلاب

میرزای شهرابی در ادامه به نقش دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: «دانشگاه باید در تصمیم‌سازی‌ها و حل مسائل کشور نقش‌آفرینی کند.»

وی با تأکید بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نقدهای صریح دانشجویان به دولت، گفت: دانشگاه باید فضایی برای گفتگوی آزاد و بیان نظرات مختلف باشد.

انتخاب نماینده‌ای در تراز استان

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان خراسان رضوی، بر ضرورت انتخاب نماینده‌ای با توانایی آشکارسازی این ظرفیت‌ها و تبدیل آن‌ها به ثروت تأکید کرد.

وی در پایان با اشاره به وجود ۲۵ هزار دانشجو در این دانشگاه، از جمله سه هزار دانشجوی خارجی، گفت: ۲۲ هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه شرایط رای دادن را دارند و امیدواریم با حضور پرشور آن‌ها در انتخابات، شاهد انتخاباتی باشکوه و در تراز انقلاب اسلامی باشیم.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=44042

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.