• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
3

اجرای ۴۸۳ عنوان برنامه در هفته بسیج توسط سپاه زاهدان

  • کد خبر : 35871
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۴۰
اجرای  ۴۸۳ عنوان برنامه در هفته بسیج توسط سپاه زاهدان
فرمانده ناحیه مقاومت ویژه بسیج سپاه زاهدان، گفت: به مناسبت هفته بسیج ۴۸۳ عنوان برنامه با موضوع محرومیت زدایی، اشتغال آفرینی، فرهنگی و ورزشی و حهاد تبیین در سطح زاهدان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گیتی آنلاین، محمدرضا نخعی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: به دنبال پيروزي انقلاب اسلامي و قطع دست استکبار جهاني و منافع آنها در ايران،  امام خميني در پنجم آذر ۱۳۵۸، فرمان تشکيل بسيج را صادر کردند اما در آن زمان هیچ کس تصور نمی کرد که این نهاد مقدس در آینده منشا چه خیرات و برکاتی خواهد بود اکنون این نهاد مقدس روز بروز تنومند تر شده و توانسته تهدید ها و چالش ها را تبدیل به فرصت کند.

فرمانده ناحیه مقاومت ویژه بسیج سپاه زاهدان با بیان اینکه، یکی از اقدامات بسیج خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر است  و این بزرگترین راه مقابله با استکبار است، گفت: بسیج بیشترین ارتباط را با مردم دارد و  این مردم هستند که به بسیج هویت می‌دهند.

نخعی از اجرای ۴۸۳  عنوان برنامه بمناسبت هفته بسیج خبر داد و افزود:ساخت منازل، سرویس‌های بهداشتی برای افراد نیازمند، ساخت مدارس در نقاطی که سرانه  آموزشی پایین دارد، ساخت مسجد، بازسازی ۶۹ مدرسه در طرح شهید عجمیان از طریق بسیجیان جهادی انجام شده است در همین راستا همایشی برگزار و از گروههای جهادی تجلیل می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت ویژه بسیج سپاه زاهدان گفت: این اقدامات جهادی علاوه بر زاهدان  در شهرهای فنوج، نیکشهر، چابهار و  زابل  توسط گروه‌های جهادی انجام شده است.

نخعی  با بیان اینکه،  بمناسبت هفته بسیج در این روز بیش از پنج هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی توزیع می‌شود، بیان کرد: در شهر زاهدان یک مدرسه  در منزلاب به‌عنوان نمونه افتتاح و  کار  ویزیت رایگان در حاشیه زاهدان از جمله محله پنج‌تن آل عبا انجام می شود.

وی مطرح کرد: با هدف اشتغالزایی و ایجاد اشتغال یک هزار و ۲۰۰ وام در بخش های مشاغل خانگی  توسط سپاه  ناحیه زاهدان به متقاضیان واگذار شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت ویژه بسیج سپاه زاهدان خاطرنشان کرد:موضوعی که  رهبر انقلاب بسیار بر آن تأکید دارد جهاد تبیین است  که اگر کوتاهی شود دشمن دست بکار می شود مانند جنگی که در مقابل مردم مظلوم غزه صورت‌گرفته و ناجوانمردانه آنان را به شهادت ‌رسانده است و با سکوت مجامع بین‌المللی همراه است حتی جای شهید و جلاد را در آن عوض می‌کنند.

نخعی با بیان اینکه ۵۰  درصد جمعیت استان را بانوان تشکیل می دهند، اظهار داشت:  در زاهدان ۱۱ حوزه مقاومت بسیج قرار دارد و قرار است در هفته بسیج ۳۵ کارگاه آموزشی را با موضوع فرزند آوری ، ایران جوان، آسیب های اجتماعی و … توسط روان‌شناس، صاحب‌نظران و کارشناسان این حوزه برگزار کنند.

وی مطرح کرد: در بحث امنیت نیز بسیج همواره با گشت‌های رضویون با ناجا همکاری می کند و در این راستا ۲۹۱ پایگاه مقاومت بسیج   در زاهدان فعالیت دارند.

فرمانده ناحیه مقاومت ویژه بسیج سپاه زاهدان ادامه داد: در این هفته  ۲۵ یادواره شهدا برنامه‌ریزی‌شده است همچنین یادواره شهید آبروی محله در محلات دارای شهید برگزار می شود و اهالی محله با حضور در منزل شهید یاد و خاطر شهدا را گرامی می دارند.

وی با تاکید بر اینکه، در حوزه سواد رسانه و فضای مجازی باید سواد استفاده از ابزارهای ارتباط‌جمعی در بین افراد جامعه ترویج داده شود
و در این زمینه ۱۲ برنامه اجرایی شده است، اظهار کرد:  برگزاری نمایشگاه توانمندسازی بسیجیان، نذر خون، اجرای سرود و ایجاد ۳۱ سرود پاتوقی در محلات مختلف و… از دیگر برنانه های اجرایی در این هفته است.

وی عنوان کرد: همایش پنج آذر که هر ساله شکوه و اقتدار بسیج را نشان می‌دهد امسال به‌واسطه برگزاری نمازجمعه در سوم آذرماه برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=35871

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.