• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
0

بهره‌برداری از پروژه‌های اشتغال‌زایی سازمان زندان‌ها در هفته قوه قضائیه

  • کد خبر : 55695
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۳ - ۶:۳۲
بهره‌برداری از پروژه‌های اشتغال‌زایی سازمان زندان‌ها در هفته قوه قضائیه
کارخانه تولید پلاستیک در زندان باز زاهدان با دستور رئیس سازمان زندان‌ها افتتاح شد.

گیتی آنلاین-کارخانه تولید پلاستیک» مستقر در زندان باز زاهدان صبح امروز ، همزمان با هفته قوه قضائیه در مراسمی بصورت وبینار توسط دکتر غلامعلی محمدی وباحضور مقامات ارشد قضایی واجرایی استانی در سیستان‌بلوچستان ازجمله استاندار و رئیس‌کل دادگستری به بهره‌برداری رسید.

محمدی باحضور برخط خود در این مراسم ضمن گرامیداشت دهه «ولایت و امامت» و «هفته قوه قضائیه» با اشاره به امر مهم اشتغال‌زایی در زندان‌ها گفت:راه‌اندازی «کارخانه تولید پلاستیک» در استان سیستان و بلوچستان اقدام مهم و ستودنی است که می‌تواند تعداد قابل توجهی از زندانیان را مشغول کار کرده و سهم زیادی در تولید این محصول در استان داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه اصلاح و تربیت مددجویان مهمترین مأموریت و رسالت سازمان زندان‌ها است، افزود: اشتغال را بهترین بستر برای بازسازگاری زندانیان می‌‌دانیم که راهگشای دوران پس از آزادی آنان نیز خواهد بود.

رئیس سازمان زندان‌ها راه‌اندازی این کارخانه و پروژه‌های اشتغال‌زایی را درراستای تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب در امر جهش تولید دانست.

خسروی بیان کرد:پروژه اشتغال‌زایی «کارخانه پلاستیک» در زندان باز زاهدان با سرمایه‌گذاری سازمان همیاری شهرداری‌ها به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع و امکانات لازم، زمینه اشتغال ۱۵۰ زندانی را بصورت مستقیم و امکان بکارگیری ۸۰ زندانی را غیرمستقیم میسر ساخته است.

وی اظهار کرد: انواع پلاستیک‌های مصرفی همچون سفره یکبار مصرف، کیسه زباله، فریزر و … در این کارخانه تولید می‌شود که می‌تواند نیمی از ظرفیت تولیدی استان را تأمین کند.

مدیرکل زندان های استان در این مراسم گفت:در اجرای اولویت ابلاغی سازمان مبنی بر اشتغال تولید محور ، پس از بازدید از شهرک صنعتی زاهدان با مساعدت سازمان همیاری شهرداری های استان کارخانه تولید پلاستیک در ۱۵۰۰ متر فضای سوله زندان باز زاهدان ، راه اندازی و با بکارگیری ۲۵ دستگاه تجهیزات مربوطه به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال شروع به کار نمود که حاصل آن اشتغال مستقیم ۱۵۰ نفر از مددجویان می باشد.

وی افزود:مددجویان شاغل در این کارخانه برابر با اشل حقوقی ابلاغی از سازمان زندان ها حقوق دریافت می نمایند که این موضوع کاهش آسیب های اجتماعی را به همراه داشته لذا برای توسعه این کارخانه و همچنین راه اندازی کارخانه مشابهی در زندان ایرانشهر برنامه ریزی صورت پذیرفته است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=55695

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.