• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
3
در دیدار سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با مدیرکل آموزش و پرورش فارس مطرح شد؛

بهره‌مندی از ظرفیت دانش آموزان فارس در طرح کاشت ۲۰ میلیون درخت در استان

  • کد خبر : 20634
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
بهره‌مندی از ظرفیت دانش آموزان فارس در طرح کاشت ۲۰ میلیون درخت در استان
فارس_ مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: حفظ طبیعت و اهمیت درختکاری به اندازه ای است که رهبر معظم انقلاب در راستای نهادینه شدن فرهنگ درختکاری، هرساله در روز درختکاری به کاشت یک اصله نهال اقدام می‌کنند.

گیتی آنلاین_ محمد خلیل عسکری در دیدار با سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: قطعاً توجه به طبیعت و حفظ منابع خدادادی از ماموریت های اصلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است لذا آموزش و پرورش می تواند در دراستای فرهنگ سازی در محافظت از منابع طبیعی همکاری کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: حفظ طبیعت و اهمیت درختکاری به اندازه ای است که رهبر معظم انقلاب در راستای نهادینه شدن فرهنگ درختکاری، هرساله در روز درختکاری به کاشت یک اصله نهال اقدام می کنند.

عسکری تصریح کرد: همانطور که دانش آموزان بودند که توانستند استفاده از کمربند ایمنی را در جامعه نهادینه کنند، بنابراین در حوزه فرهنگ سازی در خصوص حفاظت از منابع طبیعی دانش آموزان بهترین ظرفیت را دارند و این موضوع می تواند نقطه مشترک همکاری بین دو دستگاه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: تعداد ۷ هنرستان کشاورزی در سطح استان داریم که برای رفع مشکلات آنها نیازمند همکاری از سوی اداره کل منابع طبیعی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: برگزاری اردو از بهترین روش های تربیتی دانش آموزان است و اردوگاه ها یکی از بهترین مکان های است که در شرایط فعلی می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات ناشی از ناهنجاری ها باشد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در حوزه اردوگاهی املاک بسیاری دارد لذا در ساماندهی املاک مذکور نیازمند همکاری منابع طبیعی هستیم.

عسکری بر راه اندازی جهاد درختکاری در راستای تقویت منابع طبیعی تاکید و عنوان کرد: ضروری است کارگروه مشترکی برای تدوین مفاد تفاهم نامه بین دو اداره کل تشکیل شود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس نیز در این دیدار اظهار کرد: در سال زراعی جاری با توجه به نزول رحمت الهی و بارش های مناسب شاهد سرسبزی طبیعت هستیم لذا با شروع فصل گرما و خشکیدن علفزار‌ها ممکن است با آتش سوزی هایی در سطح طبیعت مواجه شویم.

حجت الله مرادی افزود: در موضوع اطفای حریق نیز نیازمند همکاری فرهنگیان در ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان هستیم.

وی بر همکاری آموزش و پرورش بر نهادینه سازی فرهنگ مواجهه با طبیعت در فصل گرما و وقوع آتش سوزی های احتمالی، تاکید و عنوان کرد: ارائه آموزش ها در خصوص جلوگیری از آتش سوزی و اطفای حریق امری ضروری است و ما نیازمند همکاری آموزش و پرورش در این زمینه هستیم.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: طرح کاشت یک میلیارد درخت در ایران از امسال آغاز شده است و سهم فارس نیز ۲۰ میلیون اصله درخت است لذا در این مورد نیز از آموزش و پرورش انتظار همکاری داریم تا با استفاده از ظرفیت دانش آموزان در کاشت نهال با منابع طبیعی همکاری کند که مورد پذیرش مدیرکل اموزش و پرورش فارس نیز قرار گرفت.

خاطر نشان می شود: در این جلسه مقرر شد که تیمی کارشناسی از هر دو اداره کل مامور تنظیم تفاهم نامه همکاری مشترک شوند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=20634

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.