• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
7
همزمان با هفته جهانی تغذیه با شیر مادر؛

بهره برداری از اتاق مشاوره شیردهی در مرکز خدمات جامع سلامت حافظ در شهر صدرا

  • کد خبر : 27347
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
بهره برداری از اتاق مشاوره شیردهی در مرکز خدمات جامع سلامت حافظ در شهر صدرا
فارس_ اتاق مشاوره شیردهی در مرکز خدمات جامع سلامت حافظ در شهر صدرا، راه اندازی شد.

گیتی آنلاین_ مشاور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در آیین بهره برداری از اتاق مشاوره شیردهی در مرکز خدمات جامع سلامت حافظ، با تاکید بر اهمیت تغذیه با شیر مادر، انجام مشاوره از سوی مراقبان و مشاوران و پیگیری در خصوص تداوم شیردهی با شیر مادر تا ۶ ماهگی را مهم عنوان کرد.

دکتر «سید صادق سید نعمتیان» افزود: در سراسر جهان نوزادانی هستند که از شیر مادر تغذیه نمی کنند؛ این موضوع بر سلامت مادر و کودک تاثیر مهمی می گذارد؛ به همین دلیل افزایش تغذیه با شیر مادر اولویت مهمی است که متخصصان بر این نکته تاکید زیادی دارند.

رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر نیز هدف از راه اندازی اتاق مشاوره شیردهی را تامین، حفظ و ارتقای سطح سلامت مادر و شیرخوار از راه آموزش و ارایه خدمات مشاوره تغذیه با شیر مادر با هدف توسعه سلامت افراد جامعه و ارتقای شاخص های سلامت مرتبط با مرگ و میر نوزادان و کودکان و عوارض ناشی از آن عنوان کرد.

دکتر «علیرضا شریعتی» افزود: اتاق مشاوره شیردهی را فضایی مناسب برای ارایه آموزش در خصوص وضعیت ‌های مناسب شیردهی، روش صحیح شیردهی و شیردهی در شرایط خاص مانند دو قلویی، شکاف کام و همچنین برطرف شدن مشکلات شیردهی که مادر و نوزاد با آن درگیر هستند، برشمرد.

او اضافه کرد: در این مرکز اقداماتی از جمله توانمندسازی مادران برای آغاز شیردهی و برطرف کردن مشکلات احتمالی آن و ارایه مشاوره تغذیه ای به مادر در خصوص تغذیه مطلوب مادر و شیرخوار انجام می شود.

این آیین با حضور دکتر «سید صادق سید نعمتیان» مشاور معاون بهداشت و دکتر «محمدرضا کریمی» معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «علیرضا شریعتی» رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر، دکتر «ثریا زحمتکش» رئیس گروه سلامت نوزادان و کودکان و «اعظم عباسی» کارشناس ترویج تغذیه با شیر مادر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مهندس «جمال دهقان فرد» مسوول برنامه سلامت خانواده و جمعیت و «رویا زارع» کارشناس سلامت کودکان و نوزادان مرکز بهداشت شهدای والفجر، مهندس «مصطفی افراسیابی» مسوول مرکز خدمات جامع سلامت حافظ و جمعی از کارشناسان این مرکز برگزار شد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=27347

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.