• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
1

بیش از ۳۸۷ هزار تن نهاده دامی در سیستان و بلوچستان توزیع شد

  • کد خبر : 43428
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
بیش از ۳۸۷ هزار تن نهاده دامی در سیستان و بلوچستان توزیع شد
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌ از ۳۸۷هزار تن نهاده دامی با هدف حمایت از صنعت دامپروری و کاهش هزینه‌های خوراک دام، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بین دامداران روستایی و عشایری استان توزیع شده است.

گیتی آنلاین-ظهر امروز در جریان بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از مجتمع خوراک دام و طیور زاهدان کویر ،معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌ از ۳۸۷هزار تن نهاده دامی با هدف حمایت از صنعت دامپروری و کاهش هزینه‌های خوراک دام، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بین دامداران روستایی و عشایری استان توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه رشد ۵ برابری داشته است.

مهدی حسینی افزود: نهاده‌های دامی شامل ۲۱۰ هزار تن سبوس، ۳۶ هزار تن کنسانتره ،۸۵ هزار تن جو ،۳۳ هزار و ۱۰۰تن ذرت ،۱۰ هزار تن سویا ،۴هزار و ۳۰۰تن سیلاژ ذرت، ۹ هزار تن کاه ،است که در ۶ماهه اول سال در بین دامداران سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: نهاده‌های دامی از طریق اتحادیه‌های دامداران، عشایری و تعاون روستایی به دامداران عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۳۵ پروژه دام و طیور با اعتباری بلغ بر ۴۴۴۱ میلیارد ریال شامل مرغداری،پرورش گاو و گوسفند و شتر مرغ،جایگاه دام و پرورش بوقلمون در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=43428

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.