• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
3
عباسعلی نوبخت:

بیش از ۸ میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور بیابان زدایی شد /۱۲۵ میلیون هکتار عرصه طبیعی در قلمرو فرسایش آبی

  • کد خبر : 29079
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷
بیش از ۸ میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور بیابان زدایی شد /۱۲۵ میلیون هکتار عرصه طبیعی در قلمرو فرسایش آبی
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در خصوص بحث بیابان زدایی براساس اعتبارات موجود، سالانه عملیات بیابان زدایی در ۳۰۰ هزار از اراضی بیابانی کشور انجام می شود.

به گزارش گیتی آنلاین کردستان ، عباسعلی نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور  ، اظهار داشت: در خصوص بحث بیابان زدایی براساس اعتبارات موجود، سالانه عملیات بیابان زدایی در ۳۰۰ هزار از اراضی بیابانی کشور انجام می شود.

نوبخت افزود :   اکنون خطر بیابان زایی سالانه یک میلیون هکتار از عرصه های طبیعی را تهدید می کند ،که  برنامه بیابان زدایی سه میلیون هکتاری برای مدیریت مناطق بیابانی در نظر گرفته شده است ، همچنین در طرح مردمی کاشت ۱ میلیارد درخت، تعداد قابل توجهی نهال برای جلوگیری از حرکت ماسه‌های روان و مدیریت مناطق بحرانی در معرض ریزگرد، نهال تولید کردیم تا براساس طرح های دفتر بیابان ها با این پدیده مقابله کنیم.

عباسعلی نوبخت بیان کرد:

یکی از اساسی ترین کارهای سازمان منابع طبیعی، مدیریت جامع حوضه های آبخیز بوده و برنامه های این سازمان به سمت مدیریت عرصه های طبیعی بر مبنای مدیریت جامع حوضه آبخیز است ، در همین راستا سال گذشته با توجه به اعتبارات تخصیص یافته، طرح های آبخیزداری براساس مطالعات انجام شده در نقاط مختلف کشور انجام شد ؛ همچنانکه در استان کردستان نیز این طرح ها به خوبی اجرا شده و خواهد شد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور عنوان کرد:  طرح آبخیزداری در ۹۰ میلیون هکتار از عرصه های طبیعی و مطالعات ۷۲ میلیون هکتار نیز باید انجام شود که در قالب برنامه هفتم و هشتم به مدت ۱۰ سال ۹۰ میلیون هکتار مطلعات باید به پایان برسد که بستگی به میزان اعتبارات و با توجه به شرایط هر منطقه و براساس اولویت مناطق سیل خیز، پروژه های مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیک انجام خواهد شد.

همچنین نوبخت در خصوص اختصاص بالگرد برای آتش سوزی جنگلهای منطقه غرب کشور خاطر نشان کرد : با توجه به هزینه خرید بالگرد و نگهداری آن کار بسیار آسانی نیست تهیه یک بالگرد مخصوص آتش سوزی جنگل ها و مراتع اما در صورت ایجاد بحران و آتش سوزی های گسترده آمادگی بالگرد های موجود در کشور اعلام شده است .

همچنین خیابانی در سنندج با حضور نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ، بهزاد شریفی پور رییس منابع طبیعی استان کردستان و دیگر مسئولان به نام جنگلبان نام گذاری شد .

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=29079

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.