• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0

بیش از ۲۷۳ تن کالای اساسی برای تامین نیاز هیات ها و مواکب در آذربایجان غربی توزیع شد

  • کد خبر : 62166
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
بیش از ۲۷۳ تن کالای اساسی برای تامین نیاز هیات ها و مواکب در آذربایجان غربی توزیع شد
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه در توزیع کالاهای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: بیش از 273 تن کالای اساسی بین هیات ها و مواکب فعال در استان در ایام محرم و صفر توزیع شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین ، خسرو شهبازی افزود: توزیع اقلام پروتئینی در ایام محرم و صفر از جمله گوشت قرمز گوساله منجمد به میزان ۵۰ تن وگوشت مرغ منجمد به میزان ۱۹۳ تن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه جهت تامین اقلام مورد نیاز مواکب و هیاتهای مذهبی برای نذورات توزیع گوشت و اقلام مختلف مثل روغن و برنج و شکر از ابتدای ماه محرم اغاز شده است، اضافه کرد: این روند تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: توزیع شکر به میزان ۱۶۸ تن، برنج هندی۲۹۳ تن بوده است و سهمیه بخش عتبات نیز که برای موکبها تخصیص یافته به میزان ۲۵ تن برنج هندی، ۵٫۶ تن شکر بوده که توزیع شده است.

شهبازی در خصوص مرحله دوم توزیع کالاهای اساسی در اربعین حسینی در استان گفت: توزیع اقلام اساسی مورد نیاز با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان انجام شده است.

وی افزود: هرسال با فرارسیدن ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان امام حسین(ع)، پیش از آغاز ماه محرم و تا پایان ماه صفر، سهمیه‌های کالاهای اساسی برای برگزاری مراسم عزاداری و در بین نمایندگان هیات‌ها، حسینیه‌ها و دسته‌جات سوگوار در تمام شهرستان ها براساس سهمیه در نظر گرفته شده برای هر شهرستان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: اداره کل غله و خدمات۸ بازرگانی استان‌ و شرکت پشتیبانی امور دام استان، مقدار تعیین شده از این اقلام براساس برش شهرستانی را به هیات‌های مذهبی که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان معرفی و توسط معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان ابلاغ می‌شوند، تحویل می دهند.

شهبازی افزود: این اقلام به منظور تهیه و توزیع نذورات با قیمت‌های مصوب در اختیار هیات‌های مذهبی، تکایا و دسته‌های سوگواری سراسر استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به قیمت کالاهای اساسی اختصاص داده شده برای ایام محرم و صفر، خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم برنج هندی برای مصرف کننده ۳۵۰ هزار ریال، گوشت مرغ منجمد برای مصرف کننده ۶۵۷ هزار ریال، گوشت گرم قرمز برای مصرف کننده سه میلیون و ۱۰۰ هزار ریال و شکر برای مصرف کننده هر کیلوگرم ۴۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=62166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.