• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
1
مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه:

تابستان پیش رو کمترین تنش آبی را خواهیم داشت / خط قرمز ما کیفیت آب شرب است

  • کد خبر : 45352
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
تابستان پیش رو کمترین تنش آبی را خواهیم داشت / خط قرمز ما کیفیت آب شرب است
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت با اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود تابستان پیش رو کمترین تنش آبی را در شهر داشته باشیم و یکی از مهمترین خطوط قرمز ما کیفیت آب شرب شهروندان است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت با اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود تابستان پیش رو کمترین تنش آبی را در شهر داشته باشیم و یکی از مهمترین خطوط قرمز ما کیفیت آب شرب شهروندان است

به گزارش گیتی آنلاین منطقه کرمانشاه به نقل از رهاورد آنلاین، رضا داودی در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص سه محور گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲، ارائه برنامه‌های گذر از تنش آبی تابستان سال ۱۴۰۳ و اجرای طرح ملی خانه تکانی و مدیریت بهینه مصرف آب به ارائه گزارش پرداخت و اظهارداشت: مهمترین و بیشترین طرح‌های آبرسانی روستایی مربوط به پروژه‌های محرومیت زدایی با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) می باشد.

داودی افزود: در حال حاضر حدود ۸۵ درصد پروژه‌های آبرسانی روستایی با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی در قالب دو قرارداد می باشد و ۸۶۰ روستای استان کرمانشاه به شرط تامین اعتبار، تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۵ آبرسانی شده و تنش آبی این روستاها به پایان خواهد رسید.

وی تصریح کرد: قرارداد اول به مبلغ ۳۱۴ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۳۴۹ روستای استان است که اکنون نزدیک به ۸۰ درصد پیشرفت دارد و در قرارداد دوم که کرمانشاه از استان‌های پیشتاز بوده و با پیگیری استاندار جزو اولین استان‌هایی هستیم که قرارداد بستیم نیز آبرسانی به ۵۱۱ روستا با اعتبار۱۹۲۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه شهرستان کرمانشاه به عنوان محروم‌ترین شهرستان در زمینه آبرسانی روستایی است اظهارداشت: حدود ۱۹۳ روستا در شهرستان کرمانشاه با تنش آبی و نبود تاسیسات آب‌رسانی مواجه است و به همین دلیل پروژه‌های متعددی از جمله ۲ پروژه امام علی (ع) یک و دو در منطقه سرفیروزآباد در حال اجراست که با اجرای این ۲ طرح ۷۷ روستا در مجموع از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند.

داودی افزود: پروژه اول شامل ۲۳ روستا در بهار سال آینده افتتاح می‌شود و در پروژه امام علی(ع) دو، ۵۴ روستا در سال ۱۴۰۳ از نعمت آب بهره‌مند خواهد شد که این دو پروژه از پروژه‌های مهم منطقه بوده و پروژه‌های دیگری برای روستاهای باقی مانده تعریف شده است.

وی درخصوص اولویت اجرای پروژه‌های آبرسانی گفت: پروژه‌هایی با کمترین زمان و هزینه و بیشترین میزان جمعیت در اولویت هستند اما متاسفانه در بعضی از روستاها معارضان زیادی وجود دارد که مانع انجام پروژه‌ها می‌شوند.

تنش آبی را به حداقل خواهیم رساند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه در ۱۶ شهر تنش آبی داریم اظهار کرد: برای رفع تنش آبی این شهرها تا قبل از فصل گرم سال آینده تدابیری اندیشه شده است.

داوودی افزود: ۴ شهر سرمست، بانه‌وره، نوسود و میرآباد از شهرهای اولویت‌داری هستند که بیشترین مشکل را از سال‌های گذشته تاکنون داشته‌اند و قبل از تنش آبی سال ۱۴۰۳ مشکل آنها برطرف خواهد شد و هم‌اکنون این پروژه‌ها بین ۷۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت دارند.

وی تصریح کرد: شهرهای هرسین، جوانرود، کنگاور و کرندغرب نیز از دیگر شهرهای اولویت‌دار برای تامین آب پایدار هستند که با حفر چاه در این شهرستان‌ها امیدواریم مشکل تنش آبی آنها برطرف و تابستان سال آینده را بهتر سپری کنند.

داوودی کمبود آب در حوزه آبرسانی به شهر کرمانشاه در سالهای گذشته را حدود ۹۵۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و افزود: سه نقطه تنش دار در شهر کرمانشاه بخش‌های شمال شرق، جنوب غرب و جنوب شرق است که برای حل کمبود آب برنامه های ویژه‌ای را برای این موضوع اتخاذ کردیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: با اجرای کامل پروژه‌های انتقال آب بین مخازن آب شهر و توزیع مناسب آب بین مخازن به زودی تنش‌های آبی بخش های شهر کرمانشاه حل خواهد شد و قطعی آب در بخش‌هایی از شهر که سال گذشته اتفاق افتاد در تنش آبی سال ۱۴۰۳ به هیچ عنوان شاهد نخواهیم بود.

داودی آبرسانی روستایی در سال آینده را سخت عنوان کرد و افزود: به دلیل خشکسالی‌های متعدد، تابستان سختی در زمینه آبرسانی روستایی وجود دارد اما قطعا در تابستان سال ۱۴۰۳ با پروژه‌های انجام شده تابستان بهتری نسبت به تابستان سال گذشته رقم خواهیم زد و قبل از فصل گرم حدود ۳۵۰ روستا را از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند شد.

کیفیت آب خط قرمز ما است
مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه در ادامه گفت: کیفیت آب شرب خط قرمز ما است و آب به صورت مستمر پایش می‌شود و کنترل کیفیت آن توسط دانشگاه علوم‌پزشکی استان و در شهرستان‌ها و روستاها از طریق مراکز بهداشت انجام و با نمونه گیری‌های صورت گرفته تست میکروبی و کلرزنی انجام می‌شود.

داودی با اشاره‌‌ به فرسودگی شبکه‌ آب و فاضلاب استان گفت: از بیش ۱۶ هزار کیلومتر شبکه آب و فاضلابی که در استان داریم ۳۵۰ کیلومتر آن فرسودگی جدی دارد که برای برطرف کردن آن به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است به همین دلیل فرآیند رفع فرسودگی شبکه با اولویت در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در پایان تصریح کرد: بیشترین میزان مصرف آب در روزهای آتی با توجه به شست و شو و خانه تکانی مربوط به ۲۹ اسفند است که از هم استانی‌های عزیز درخواست داریم مصرف آب را مدیریت و از مصرف بی رویه جلوگیری کنند تا با کمبود آب در این روز مواجه نشویم.

خبرنگار : سید محمد موسوی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=45352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.