• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

0

تامين امنيت زائران با همکاری مرزبانان دو کشور ايران و عراق در مرز تمرچين

  • کد خبر : 60711
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
تامين امنيت زائران با همکاری مرزبانان دو کشور ايران و عراق در مرز تمرچين
فرمانده مرزبانی آذربايجان غربی از برگزاری هفتمين نشست مرزی مشترک با همتای عراقی خود در اروميه خبر داد و گفت: امنيت زائران با همکاری مرزبانان دو کشور ايران و عراق در مرز تمرچين تأمين خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، به منظور ارتقاء تعاملات منطقه ای، تأمين امنيت و تسهيل تردد زائران در مرز تمرچين و حسن همجواری دو کشور جمهوری اسلامی ايران و جمهوری عراق، سردار محمد احمدی فرمانده مرزبانی استان آذربايجان غربی با سرلشکر دلير فرزنده زبير الزيباری فرمانده مرزبانی منطقه يکم جمهوری عراق ديدار و گفت و گو کرد.

وی با اشاره به در پيشرو بودن ايام اربعين سيد و سالار شهيدان، تسهيل‌گری مرزبانان دو کشور در تردد زائران با استفاده از ظرفيت دیپلماسی را مورد تاکيد قرار داد و  اظهار داشت:  تردد زائرين اربعين حسينی سرچشمه ارتقاء امنيت پايدار در دو سوی مرزها گرديده است.

سرلشکر دلير فرزنده زبير الزيباری فرمانده مرزبانی منطقه يکم جمهوری عراق نيز در اين ديدار از زحمات مرزبانان انتظامی جمهوری اسلامی ايران قدردانی کرد و بر اهتمام انسداد مرزها و مبارزه با قاچاقچيان و گسترش روابط بين دو کشور تأکيد کرد.

ی ادامه داد: بين جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ايران عهد برادری برقرار است و اين دو کشور دارای مشترکات زیادی هستند و تلاش می شود تا با برگزاری نشست های مشترک امنيت در مرز دو طرف حفظ و ارتقاء يابد و تسهيلات تردد زائران اربعين حسينی (ع) بيش از پيش فراهم گردد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=60711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.