• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0
رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشور عنوان کرد:

تاکید بر اولویت و تقدم بهداشت و پیشگیری بر درمان

  • کد خبر : 64233
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴
تاکید بر اولویت و تقدم بهداشت و پیشگیری بر درمان
رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشور با تاکید بر اولویت و تقدم بهداشت و پیشگیری بر درمان، گفت: آموزش، سبب آگاهی و ارتقای سلامت مردم از طریق خودمراقبتی می شود که یکی از ابعاد پیشگیری است.

گیتی آنلاین_ دکتر علیرضا مرندی در اختتامیه شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور، با تاکید بر اولویت و تقدم بهداشت و پیشگیری بر درمان، اظهار کرد: یکی از اولویت‌ های کشور، “سلامت” است، اما مفهوم سلامت به معنای واقعی به جامعه منتقل نشده و بیشتر بر مقوله درمان تمرکز کرده ایم.

وی با بیان اینکه سلامت، یک حوزه بسیار گسترده است، ادامه داد: سلامت، برخورداری از حداکثر سلامت جسمانی، معنوی، روانی و اجتماعی است و همگی باید برای ارتقای این چهار بُعد برای خود، خانواده و جامعه تلاش کنیم.

رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشور ضمن تاکید بر فرهنگسازی و ارتقای سواد سلامت مردم، عنوان کرد: آموزش، سبب آگاهی و ارتقای سلامت مردم از طریق خودمراقبتی می شود که یکی از ابعاد پیشگیری است.

دکتر مرندی در پایان یادآور شد: بر اساس مطالعات انجام شده، بیماری‌ های غیر واگیر بیشترین آمار از کار افتادگی و مرگ و میر را در پی دارد که نقش خودمراقبتی و پیشگیری را بیش از پیش نمایان می سازد.

گفتنی است، اختتامیه شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور پیش از ظهر امروز ( چهارشنبه ) ۲۱ شهریور با حضور دکتر محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، دکتر علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، دکتر باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت و جمعی از مدیران حوزه سلامت در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

در شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی ۶ هزار دانشجوی علوم پزشکی از ۶۴ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی رقابت کردند که در پایان حدود ۵۰۰ دانشجو به مرحله پایانی راه پیدا کردند و برترین های این اختتامیه لوح تقدیر و جوایزی دریافت کردند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=64233

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.