• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
5

تاکید رئیس ایدرو بر توسعه طرح های صنعتی درمنطقه ویژه اقتصادی جهرم

  • کد خبر : 33698
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۳:۴۳
تاکید رئیس ایدرو بر توسعه طرح های صنعتی درمنطقه ویژه اقتصادی جهرم
فارس_ معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو از منطقه ویژه اقتصادی جهرم و شیراز بازدید کردند.

گیتی آنلاین_ بازدید از منطقه ویژه اقتصادی جهرم و جلسه با سرمایه گذاران در جهرم پنج شنبه چهارم آبانماه سال‌جاری باحضور بابک احمدی رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و هیات همراه، حمیدرضا ایزدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس، ایوب زارعی مدیرکل گمرکات فارس ، محمدحسن شعبانی‌ فرماندار ویژه جهرم ، مهدی شفیعیان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم ، تشکل‌های بخش خصوصی و سایر سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی انجام پذیرفت، سرمایه گذاران حاضر در جلسه مسایل و مشکلات خود را مطرح و درخواست تسهیل و رفع موانع داشتند و در این خصوص تصمیم گیری لازم انجام شد.

در ادامه ازمنطقه ویژه اقتصادی شیراز و واحدهای راکد بازدید و ضمن بررسی میزان ظرفیت و پتانسیل منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز مسایل و مشکلات واحدهای راکد بررسی و در راستای احیا و راه اندازی این واحدها اتخاذ تصمیم اجرایی صورت پذیرفت.

بابک احمدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بازدید از بخش های مختلف منطقه ویژه جهرم، از نزدیک روند پیشرفت پروژه های درحال اجرا را مورد بررسی قرار داد.

احمدی با تاکید بر لزوم و ضرورت توسعه زیرساخت طرح های صنعتی ، تولیدی و افزایش سرمایه گذاری گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور (ایدرو) باتمرکز بر تسهیل ورفع موانع ، توسعه صنایع پیشرفته و مزیت دار و احیا و نوسازی واحدهای صنعتی است، لذا ضمن تلاش برای تامین منابع لازم برای سرمایه‌گذاری، در مشارکت با بخش خصوصی به دنبال کاهش ریسک برای سرمایه‌گذاران و توسعه بیش از پیش در سایر مناطق است.

احمدی با تاکید بر اهداف ایدرو در رشد تولید اظهار داشت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) در منطقه ویژه اقتصادی به دنبال رونق و اشتغال است نه انتفاع که این رونق و توسعه با افزایش سرمایه گذاری معنا پیدا می کند.

وی بیان داشت: ایجاد صنایع تبدیلی ، تکمیلی و مواد غذایی و کشاورزی از جمله ظرفیتهای خوب جهرم است که این ظرفیت بالقوه با بالفعل شدن موجب ارزش افزوده و توسعه فعالیتهای اقتصادی و صادراتی و اشتغال پایدار می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این مراسم با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی جهرم در راستای ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، و توسعه صادرات ایجاد و زیرساختهای لازم فراهم است گفت: ایجاد زیر ساختهای لازم، داشتن موقعیت استراتژیک ، برخورداری از امتیازات لازم در جذب سرمایه گذار ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و جلوگیری از خام فروشی با وجود تولید محصولات کشاورزی ، باغی زراعی، مرکبات درجهرم ازمزیت های خوب دراین منطقه است.

حمیدرضا ایزدی افزود: منطقه ویژه اقتصادی جهرم کوتاه‌ترین، نزدیک‌ترین و کم‌هزینه ترین مسیر ترانزیتی برای جابه‌جایی کالاها است که ضمن تکمیل زیرساخت ها و باحضور سرمایه گذاران و تولید کالاهای کمی و کیفی دراین مجموعه رشد تولید ، توسعه فعالیتهای اقتصادی، اشتغال پایدار ارتقاء صادرات کالاهای غیرنفتی صورت می پذیرد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=33698

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.