• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

اخبار ویژه

عبور موفق از اوج مصرف برق در تابستان، مهمترین رویکرد شرکت برق منطقه‌ای فارس کمیته امداد از دستگاه‌های فعال در هوشمندسازی خدمات است افزایش سودآوری و جلب رضایت سهامداران باید در اولویت برنامه‌های شرکت باشد اعتکاف فرصتی برای بهره‌گیری بیشتر از فضیلت‌ های ماه رجب است پروژه GNAF بعد از ۷ سال در نیمی از شهرهای کشور اجرا شده‌ است سینما انقلاب ارومیه تعطیل شد/خلف وعده حوزه هنری آذربایجان غربی توزيع اعتبارجهت تكميل و بهره برداري از ۱۹۲۸ پروژه در كميته برنامه ريزي شهرستان ها تمبر شهدای مدافع سلامت استان مازندران رونمایی شد معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خبر داد / کسب رتبه سوم کشوری معاونت سوادآموزی استان کهگیلویه و بویراحمد احداث سد رادارکومه*در راستای خدمات رسانی و پاسخگویی به نیازهای شهرستان یکی از گامهای بزرگی طی این سال‌های اخیر می باشد برگزاری سمینار سالیانه پرشین کیوکوشین کای کان کاراته استان فارس افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی در مدرسه هدایت ارومیه

0

تاکید رهبر معظم انقلاب بر تبیین معارف ائمه اطهار(ع) در جشنواره کتاب سال رضوی

  • کد خبر : 52785
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۵۱
تاکید رهبر معظم انقلاب بر تبیین معارف ائمه اطهار(ع) در جشنواره کتاب سال رضوی
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، در نشست خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی، از تأکید رهبر معظم انقلاب بر تبیین معارف ائمه اطهار(ع) در قالب‌های مختلف و به ویژه در این جشنواره خبر داد. وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با اعضای کمیته علمی پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع)، گفت: ایشان بر سه بعد قداست و الهی بودن ائمه، کلمات گهربار و درس‌های اخلاقی و سبک زندگی، و بعد سیاسی و ایجاد جامعه و حکومت اسلامی در سیره ائمه تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، عبدالحمید طالبی در نشست خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی که در موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با تعدادی از اعضای کمیته علمی پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در خصوص سه بُعد در حوزه ائمه معصومین(ع) و معرفی آنان برای مردم غیرشیعه و حتی شیعیان تأکید کردند.

وی ادامه داد: بعد نخست به قداست و جنبه الهی بودن آنان و معصومیت و ارتباط آنان با فرشتگان الهی مربوط می‌شود. بعد دوم نیز به بیان کلمات گهربار و درس ائمه اطهار(ع) به خصوص در حوزه اخلاق  و سبک زندگی و آنچه امروز بشر با آن سر و کار دارد، مرتبط است.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: بعد سوم نیز بعد سیاسی ائمه معصومین(ع) است. در واقع هدف اصلی ائمه اطهار(ع) ایجاد جامعه و حکومت اسلامی است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب متناسب با این رویداد بزرگ وظیفه استخراج، تخلیص و انتشار معارف و کلام گهربرا ائمه اطهار(ع) را با زبان مناسب و روز جامعه برعهده برگزارکنندگان این کنگره گذاشتند.

طالبی بیان کرد: ما از رویداد جشنواره کتاب سال رضوی نیز که به صورت بین‌المللی و در ساحت‌های مختلف برگزار می‌شود، باید به عنوان یکی از روش‌ها برای انجام این مأموریت رهبر معظم انقلاب بهره ببریم.

وی افزود: در سیاست‌های ابلاغی تولیت آستان قدس رضوی نیز بحث تبیین، ترویج و گسترش معارف قرآنی و ائمه معصومین(ع) به خصوص آموزه‌های رضوی در قالب‌ها و الگوهای مختلف ذکر شده است، بدین منظور این سیاست‌ها در برنامه‌های سالیانه مؤسسات و مراکز زیرمجموعه سازمان علمی و فرهنگی این آستان مقدس در حوزه‌های مختلف در حال اجرا است.

همچنین طالبی گفت: پس از برگزاری ۱۳ دوره جشنواره کتاب سال رضوی، بازنگری کامل و بررسی محققانه‌ای در دو جلسه شورای علمی آستان قدس رضوی با حضور اندیشمندان ملی، برخی از اعضای شورای انقلاب فرهنگی‌ صورت گرفت و فرآیند و محتوای جدیدی برای چهاردهمین دوره جشنواره طراحی شد.

وی افزود: امیدواریم این دوره جدید جشنواره که با هدف تبیین معارف به خصوص آموزه‌های رضوی فعالیت خود را آغاز کرده است بتواند با دعوت و جذب نخبگان داخل و کشور طبق همان مأموریت ابلاغی رهبر معظم انقلاب در سطح ملی و بین‌المللی جریان‌سازی کند.

طالبی ادامه داد: همچنین جشنواره به سه تکلیف محوری خود اعم از «تولید کتاب خوب»، «کتابخوانی به عنوان یک سنت رایج» و «نقد و بررسی کتاب» دست یابد.

 

وی بیان کرد: همچنین با توجه به اهمیتی که پیام رهبر معظم انقلاب در افتتاحیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) دارد و ارتباط این کنگره با جشنواره حاضر، بخش ویژه‌ای برای چهاردهمین دوره این جشنواره طراحی شد.

طالبی افزود: در واقع، در این بخش ویژه از آثار مرتبط با موضوع پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) یعنی «عدالت برای همه، ظلم برای هیچ‌کس» تقدیر خواهد شد.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: امیدوارم با تقدیر از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی در قالب اهدای «نشان رضوی» و «خادم کتاب رضوی» نیز شاهد اتفاقی جدید در حوزه کتاب و کتابخوانی باشیم.

وی با تأکید بر این‌که رسانه زبان گویای در هر زمینه علمی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: همچنین امیدوارم آنچه پیام و فرهنگ رضوی است را با کمک اهالی رسانه به سمع و نظر نخبگان داخل و کشور برسانیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=52785

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.