• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

اخبار ویژه

بر مبنای میانگین سپرده‌های جاری در بانک گردشگری ۲ میلیارد ریال تسهیلات بگیرید اکران آنلاین «هتل» از ۱۶ مرداد در فیلم‌نت توزیع ۱۵۴ تن کالای اساسی طرح تنظیم بازار در کوار بکارگیری تمام امکانات برای بهره برداری از ۷۵ کیلومتر بزرگراه در شمال سیستان و بلوچستان تا پایان سال امیر طرفیانی مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان شد. خانواده شهدا باید پرچم مطالبه گری را به دست بگیرند افزایش ۳۷ درصدی حجم‌ مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه طی ۳ ماهه نخست سالجاری قطار دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان روی ريل توسعه قرار دارد/ ارتقای رشد و شکوفایی در گرو همدلی و همراهی همگانی تعیین تکلیفر۵۰۰ ردیف اقلام پزشکی و بهداشتی در انبار‌های اموال تملیکی برای استفاده نیازمندان اجرای نمایش «عددهای نشده» تا ۱۸ اسفندماه تمدید شد مدیرکل پست استان چهارمحال و بختیاری منصوب شد تشکیل شبکه های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان/سطح بندی نیروی انسانی آزمایشگاه ها متناسب با تخصص آن ها

2

تحول در سیمای مشاغل شهری در زاهدان

  • کد خبر : 60492
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
تحول در سیمای مشاغل شهری در زاهدان
سرپرست سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری زاهدان گفت: دستیابی به شهری برخوردار از محیط های کسب و کار مطلوب در قالب مشاغل شهری، با رعایت شاخص های توسعه در زاهدان دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار گیتی آنلاین-حمید روشندل هرمزی در نشست با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی زاهدان برگزار شد اظهار داشت: دستیابی به شهری برخوردار از محیط های کسب و کار مطلوب مشاغل شهری، با رعایت شاخص های توسعه پایدار و دسترسی راحت و مناسب شهروندان به انواع خدمات شهری از اهداف مهم سازمان مشاغل شهری شهرداری است.

سرپرست سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری زاهدان گفت:با برنامه ریزی های انجام شده توانستیم درآمد این سازمان را که در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵میلیارد تومان بود را به ۳۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ برسانیم.

روشندل هرمزی افزود: در این مدت روزبازارها مبلغ۱۵۰ میلیون تومان درآمد داشته که در سال ۱۴۰۲ به یک میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان رسیده است.

وی با اشاره به، ایجاد سامانه خدمات غیر حضوری برای اولین بار در شهرداری زاهدان، تصریح کرد: سامانه ارائه خدمات غیر حضوری برای اولین بار در شهرداری زاهدان با استفاده از توان شرکت های بومی و پارک علم و فناوری بمنظور شفاف سازی مجوزهای صادره راه اندازی شد.

وی بیان کرد: با افتتاح این سامانه عیوب فرآیند صدور مجوز ها رفع و آمار دقیقی از مشاغل سطح شهر در این بانک اطلاعاتی به ثبت رسید.

وی اظهار داشت: اکنون این سامانه کلیه خدمات شامل درخواست مجوز، تمدید قرارداد و صدور مجوزها را فراهم کرده است و مهم ترین ویژگی این سامانه ارائه گزارش در خصوص کلیه قراردادها و اقدامات عمرانی و مالی سازمان است که میتواند تاثیر بسزایی در ارائه خدمات باکیفیت و مطلوب به شهروندان داشته باشد.

سرپرست سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری زاهدان گفت: متاسفانه بسیاری از واحد های تجاری در سطح شهر دارای مجوز قانونی تجاری ملک نبوده و شهرداری های مناطق با گذشت چندین سال از زمان بهره برداری اقدامی در خصوص اخذ تجاری امالک نکرده و بهره بردار حاضر بهپرداخت تجاری ملک خود نبوده است.

روشندل هرمزی افزود: سازمان با رویکرد شناسایی و انعقاد قرارداد مشارکتی موقت با کلیه واحد های کسبی غیر مجاز اقدام و در همین مدت کوتاه بیش از سیصد میلیون تومان ماهانه در این خصوص به درآمد پایدار سازمان افزوده شده است .

وی اظهار کرد: در حال حاضر واحد های شناسایی شده بیش از ۲۰هزار واحد کسبی می باشد و سازمان نسبت به صدور اخطاریه برابر بند های ۱۸ و ۲۴ قانون شهرداری ها اقدام و چنانچه بهره بردار حاضر به خرید تجاری قطعی باشد به شهرداری های مناطق ارجاع و در صورتی که توانایی پرداخت و خرید تجاری دائم نداشته باشد قرارداد مشارکتی منعقد و برابر نظرکارشناس رسمی دادگستری مبالغی دریافت می شود.

سرپرست سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری زاهدان با اشاره به ساماندهی بازار روزهای زاهدان گفت: ایجاد غرفه های جدید ایجاد پارکینگ و تسطیح و زیر سازی و پخش مصالح از جمله اقداماتی است که برای دوشنبه بازار در شهر زاهدان است.

روشندل هرمزی بیان کرد: یکی از بازارهای جمعی در شهر زاهدان چهارشنبه بازار است که با توجه به متراژ زمین تحویل شده متاسفانه با هرج و مرج زیاد مواجه و تنها ۱۵۰ غرفه بهره برداری و ترافیک شدید در ساعات پایانی روز در محل چهارشنبه بازار باعث نارضایتی بسیاری از شهروندان و مردم ساکن در حاشیه بازار شده است.

وی گفت: اقدامات انجام شده در این بازار بهسازی وضعیت غرفه بندی جدید و ساخت سرویس بهداشتی است.

سرپرست سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی زاهدان با اشاره به طرح ساماندهی و بهسازی کیوسک های سطح شهر گفت:تعداد ۳۲۰ کیوسک در نقاط مختلف شهر زاهدان مستقر است و تمامی آنها توسط بهره برداران احداث شده اما مدل یکپارچه ای از نظر ابعاد و تیپ ظاهری نداشته بدین ترتیب سازمان ساماندهی و شهرداری برآن شد تا نسبت به ساماندهی کیوسک های سطح شهراقدام و طرح کیوسک ها را به روز رسانی کند تا به عنوان یکی از المان های شهری
شهرداری و بهبود فضای شهری تبدیل شود، از این رو طرح های بسیاری توسط متخصصین از کل کشور تهیه و برآن شد سازمان ساماندهی براساس ضوابط شهرسازی و دستور العمل های
وزارت کشور نسبت به خرید کیوسک و جابجایی با سازه قبلی و جانمایی جدید اقدام کند.

سرپرست سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی زاهدان با اشاره به طرح زیست شبانه گفت: احداث ۱۸ غرفه در میدان امام خمینی و جمع آوری غرفه های قدیمی، ساماندهی ایستگاه مسافری زابل و زاهدان و ساماندهی چرخ های دستی فعال  از جمله اقدامات انجام شده برای بهبود و مطلوب سازی مشاغل شهری است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=60492

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.