• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
1

تحول در مناطق کم‌برخوردار با اجراي طرح‌هاي محرک توسعه/ رخت نو بر تن محلات قديمي منطقه ۶ مشهد

  • کد خبر : 40771
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
تحول در مناطق کم‌برخوردار با اجراي طرح‌هاي محرک توسعه/ رخت نو بر تن محلات قديمي منطقه ۶ مشهد
شهردار منطقه6 مشهد گفت: با اجرا طرح‌هاي محرک توسعه در مناطق کم برخوردار باعث تحول در این مناطق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، حسين بنايي‌منش، در تور خبري بازديد اصحاب رسانه از محلات شهيدرجايي و شهرک شهيدبهشتي اظهار کرد: در اين دوره از مديريت شهري، در مناطق کم برخوردار طرح‌ پروژه‌هاي زودبازده را شروع کرديم و اميدواريم به سمتي پيش برويم که در سال‌هاي آينده اين مناطق متحول شوند.

وی ادامه داد: اجراي پروژه‌هاي کوچک‌مقياس رويکرد جديد مديريت شهري است؛ پروژه‌هايي که بخشي از مطالبات اهالي است و اجرا شدن آنها در محلات موجب افزايش و بهبود کيفيت زندگي مردم مي‌شود.

 

شهردار منطقه۶ مشهد تصریح کرد: پروژه‌هاي کوچک‌مقياس برخلاف پروژه‌هاي بزرگ فقط عمراني و ترافيکي نيستند و براساس خواسته و مطالبه شهروندان در حوزه‌هاي فرهنگي، هنري، اجتماعي، ورزشي، خدماتي، ترافيکي و عمراني تعريف شده‌اند که اين موارد زمينه را براي افزايش حس تعلق شهروندان به محلات خود فراهم مي‌کند.

 

بنايي‌منش افزود: دو محله شهرک شهيد رجايي و شهرک شهيد بهشتي از محلات قديمي اين منطقه هستند که مي‌توان گفت با توجه به تنوع قوميتي موجود در اين محلات شاهد حضور جمع زيادي از نقاط مختلف کشور در اين مناطق هستيم.

 

وی ادامه داد: مديريت شهري نيز با توجه به تقاضا و درخواست مردم پروژه‌هاي مختلفي عمراني، ترافيکي، فرهنگي و… را در اين محلات اجرا کرده است.

شهردار منطقه۶ مشهد اضافه کرد: در اين راستا براي اولين بار پويش بهسازي واحد‌هاي تجاري و معابر محله شهيد رجايي با مشارکت مديريت شهري اجرا و در طي آن معابر لکه‌گيري و روکش آسفالت شده و مغازه‌هاي اين بازار نيز رنگ آميزي و بهسازي شد.

 

بنايي‌منش بیان کرد: در راستاي اجراي پروژه‌هاي زودبازده در اين محله نيز سه هزار و ۲۰۰مترمربع از معابر اين محله آسفالت شده و ۷۰۰ مترمربع پياده‌روسازي نيز با اعتباري۹ ميليارد ريالي اجرا شده و ۹۰۰ مترمربع ديگر نيز تا انتهاي سال پياده‌روسازي مي‌شود.

 

وی افزود: اما در محله شهيد بهشتي يا همان شهرک عرب‌ها که به آبادان کوچک در دل مشهد معروف است نيز پروژه‌ها، جشنواره‌ها و اقدامات مختلفي رخ داده است.

شهردار منطقه۶ مشهد  اضافه کرد: عمليات اجرايي پروژه ساماندهي فضاهاي بين بلوک هاي شهرک شهيد بهشتي در قالب پروژه‌هاي زودبازده منطقه بااعتبار ۶۰ميليارد ريال آغاز شد؛ اين پروژه شامل اصلاح پياده‌روها و جداول، اصلاح فضاي بين بلوک ها، خريد، کاشت و اصلاح گونه هاي جديد و افزايش سرانه فضاي سبز است.

 

بنايي‌منش  تصریح کردت: اجراي جشنواره اقوام در شهرک شهيد بهشتي نيز يکي از اقدامات مديريت شهري در اين محله در راستاي نمايش آئين‌هاي نوروزي اقوام ايراني بود.

گفتنی است: محله تاجر آباد یا همان حر ۸۲ در شهرک شهید رجایی محله ای پاکستانی ها و افغانستانی های هستند که سالها در این منطقه می زیستند و انواع محصولات و لباسهای این دو کشور در این منطقه می توان یافت  گفته می شود بسیار از مردم این دو کشور که در جاهای دیگر ایران یا مشهد زندگی می کنند برای تهیه لباس و محصولات خواص کشور خود مثل بدلیجات را از این منطقه خرید داری می کنند.

همچنین محله عربها که در شهرک رجایی قرار محله است که عربهای جنوب ایران به خصوص خوزستان به منطقه آمده اند شهرک عرب ها در مشهد به راسته‌ی فلافل‌فروشی‌ها هم معروف است. فلافل‌هایی با طعم عربی که میزهای سالاد به‌صورت سلف‌سرویس در آن‌ها قرار گرفته و هر کس می‌تواند برای خودش هر چقدر دوست داشت فلافل درست کند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=40771

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.