• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

اخبار ویژه

داستان ورزشگاه پارس از زمان افتتاح تا جوری که بر آن روا شد/ ضرورت تجهیز ورزشگاه پارس برای برگزاری مسابقات فوتبال «نجات لباس‌ها» در خانه هنرمندان ایران برگزاری جلسه کارگروه گندم آرد و نان شهرستان زاهدان بازدید مدیرعامل پست ایران از مرکز تجزیه ومبادلات پست کره جنوبی «شاید زیبایی عزم‌مان را جزم کرده است: ماسائو آداچی»؛ برقراری دیالکتیک سینمایی بین فیلمساز با سوژه/ وقتی مدل‌های مختلف فیلمسازی تجمیع می‌شوند برپایی نمایشگاه «تمبر و عکس» دفاع مقدس کشف پرندگان هوبره، شاهین و کبوتر در شهرستان لامرد  رفع مشکل مراقبان سلامت فارس ثبت نام بیش از ۳٠ هزار نفر از مادران غیرشاغل در طرح رایگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان غربی ۸۰ درصد بستر بازار ارز دیجیتال را کلاهبرداران تشکیل می‌دهند تیزر فیلم‌های کوتاه «سیمرغ» با صدای هوتن شکیبا منتشر شد سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر و رشد بیش از۲۸۰درصدی سود خالص

0

تحویل ۴۹۲۲ واحد به متقاضیان مسکن در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 56594
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
تحویل ۴۹۲۲ واحد به متقاضیان مسکن در آذربایجان غربی
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: به منظور تامین مسکن در طول سه سال گذشته، ۴۹۲۲ واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده شد.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی امروز در نشست خبری اعضای شورای هماهنگی راه و شهرسازی با تشریح عملکرد دولت سیزدهم در طول سه سال گذشته ضمن اشاره به تلاش‌های گسترده دولت سیزدهم در تامین مسکن گفت: به منظور انجام تعهدات دولت در راستای تامین مسکن در طول سه سال گذشته، ۴ هزار و ۹۲۲ واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده شد.

رسول عطایی در زمینه مدیریت و ثبت اسناد اراضی و املاک نیز اظهار کرد: در سه سال گذشته، تعداد ۷ هزار و ۶۵۱ مورد اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک‌برگی تبدیل شده‌اند که این اقدام به منظور افزایش دقت و شفافیت در ثبت اسناد ملکی صورت گرفته است و نشان‌دهنده تعهد دولت به بهبود سیستم‌های ثبت و نگهداری اسناد است.

وی تصریح کرد: همچنین، تعداد ۸ هزار و ۱۳۹ مورد تحصیل اراضی ملی و موات داخل حریم شهری نیز انجام شده است که این امر نیز نشان‌دهنده برنامه‌های دولت برای حفظ و استفاده بهینه از اراضی ملی و جلوگیری از تصرفات غیرقانونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در طول سه سال گذشته، تعداد ۲۵ هزار و ۱۹۱ مورد اسناد مالکیت اراضی ملی و موات داخل محدوده شهری اخذ شده است که این اقدام به منظور تقویت مالکیت دولت بر این اراضی و بهبود مدیریت و نظارت بر آنها انجام شده است.

عطایی افزود: همچنین در این مدت ۳ هزار و ۷۸۶:مورد اراضی تصرفی شناسایی شده‌اند و اقدامات لازم برای رفع تصرف آنها در حال انجام است، این تلاش‌ها نشان‌دهنده تعهد دولت به حفظ حقوق دولتی و مقابله با تصرفات غیرمجاز است.

عطایی به واگذاری ۱٠۴ هزار مترمربع اراضی غیرمسکونی برای اجرای طرح‌های گسترش خدمات عمومی اشاره کرد و بیان داشت: این واگذاری‌ها به منظور توسعه خدمات عمومی و بهبود زیرساخت‌های شهری انجام شده است که این اقدامات نشان‌دهنده تلاش دولت برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان و توسعه خدمات عمومی در استان است.

وی گفت: در طول سه سال گذشته، ۵۴۸ قطعه زمین مسکونی به خانواده‌های شهدا واگذار شده است این اقدام به منظور تکریم و حمایت از خانواده‌های شهدا و فراهم کردن مسکن مناسب برای آنان انجام شده است و علاوه بر آن، در این مدت ۸۱۶ پرونده حقوقی در استان تعیین تکلیف شده است که نشان‌دهنده تلاش دولت سیزدهم برای حل و فصل مشکلات حقوقی مربوط به اراضی و املاک بود.

عطای با بیان اینکه در طول سه سال گذشته، ۴ هزار و ۹۲۲ واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده شده است، افزود: در راستای کمک به آماده‌سازی و تکمیل مسکن مهر، از محل یارانه‌های بخش مسکن بالغ بر ۴٠٠ میلیارد ریال، اسناد خزانه اسلامی به میزان ۴۵ میلیارد ریال، از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن ۶٠ میلیارد ریال، از محل اعتبارات صندوق ملی مسکن ۲ هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال و قیر رایگان به ارزش ۵۲٠ میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد: در راستای جهش تولید مسکن و به منظور شروع عملیات اجرایی ساخت سایت‌های احصا شده ملی مسکن، تاکنون در سطح استان نسبت به طرح تفصیلی، تفکیکی و آماده‌سازی اراضی مربوطه به مساحت بالغ بر یک هزار و ۶۹۵ هکتار زمین اقدام شده است، این اراضی براساس میزان متقاضیان تحویل داده شده‌اند و نشان‌دهنده تعهد دولت به افزایش تولید مسکن و تامین نیاز‌های مسکونی شهروندان است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان کرد: در راستای تکمیل معابر دسترسی طرح‌های حمایتی مسکن سه هزار و ۷۴۸ تن قیر به سایت‌های مساکن مهر به شهرداری‌های استان تخصیص داده شده است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=56594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.