• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1
معاون دادستان مشهد:

ترور شهید هنیه نقض آشکار حقوق بین‌الملل است

  • کد خبر : 60997
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
ترور شهید هنیه نقض آشکار حقوق بین‌الملل است
اسماعیل رحمانی، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی، در گفت‌وگویی با رادیو خراسان رضوی، ابعاد حقوقی ترور شهید اسماعیل هنیه را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، اسماعیل رحمانی، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، در یک برنامه رادیویی که از رادیو خراسان رضوی پخش شد، به بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید اسماعیل هنیه از منظر حقوق بین‌الملل پرداخت.

سرپرست دادسرای انقلاب مشهد ضمن تأکید بر اینکه این ترور یک قتل فراقضایی است، اظهار داشت که این اقدام نقض حق بنیادین حیات، حق ملل در تعیین سرنوشت، اصل ممنوعیت توسل به زور و مصونیت دیپلمات‌ها و مهمانان رسمی است. وی افزود: این عملیات با نادیده گرفتن تمامیت ارضی و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران، منشور سازمان ملل و معاهدات بین‌المللی از جمله میثاق حقوق مدنی و سیاسی را نقض کرده و به هیچ وجه با قواعد حقوق بین‌الملل سازگار نیست.

رحمانی در ادامه گفت: در حال حاضر، نهضت‌های آزادی‌بخش به عنوان اعضای جامعه بین‌المللی شناخته شده و در سازمان ملل متحد دارای جایگاه حقوقی می‌باشند. ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر جنبش آزادی‌بخش حماس، به منزله ترور یک نماینده غیرنظامی از جنبش آزادی‌بخش مشروع همراه با حمله مسلحانه در جمهوری اسلامی ایران بوده و پاسخ دولت ایران در قالب دفاع مشروع، کاملاً قانونی و مطابق با حقوق بین‌الملل خواهد بود.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=60997

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.