• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
3

تست و راه اندازي سامانه كنترل از راه دور ايستگاه فوق توزیع ۶۶ سپيدان

  • کد خبر : 42207
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
تست و راه اندازي سامانه كنترل از راه دور ايستگاه فوق توزیع ۶۶ سپيدان
فارس_ سامانه اتوماسیون ایستگاه های فشار قوی یکی از راهکارهای بهبود کارایی و امنیت شبکه برق است. با توجه به كانوشنال بودن ايستگاه 66 سپيدان و عدم وجود فرمان از راه دور در اين ايستگاه و امكان بروزحادثه انساني، واحد مجري طرح اتوماسيون اقدام به راه اندازي سيستم اتوماسيون پايا ‌با كمترين هزينه و در راستاي حمايت از توليد ملي نمود.

گیتی آنلاین_ فرشاد فرامرزی معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس راه اندازی این سامانه را موجب بهبود عملکرد در ایستگاه ۶۶ سپیدان دانست و گفت: در طول يک شيفت كاري در پست های فشار قوی معمولی ، اپراتورهايی با سطوح مختلف مهارتی مشغول به انجام وظيفه هستند كه امكان اشتباه و خطای انسانی نيز بالاست و اين درحالی است كه كنترل پست های فشارقوی به صورت متمركز و بصورت اتوماسيون ، امكان خطای انسانی را كاهش می دهد.

فرامرزی در ادامه با بیان اینکه پست های فشار قوي تاسيسات حساسی هستند كه بهره برداری از آنها می بايست با بهينه ترين روش و با حضور متخصصان و اپراتورهای ورزيده انجام شود افزود: نظارت ،كنترل و اعمال كليه فرامين در پست های اتوماسيون توسط مركز ديسپاچينگ انجام می شود و عمليات بازيابی پست هاي اتوماسيون در هنگام وقوع حوادث نيز بدون نياز به حضور فيزيكی اپراتور ، با سرعت و دقت بيشتری انجام می گيرد.

محمدعلی هرمزی مجری اتوماسیون ایستگاه های شرکت برق منطقه ای فارس نیز در توضیح تکمیلی یادآور شد: از امكانات اين سيستم می توان به ارسال فرامين، نمايش وضعيت تجهيزات،‌ مشاهده مقادير اندازه گيری، صفحات آلارم و ايونت اشاره کرد. تست و راه اندازی اين سيستم با كمترين هزينه و زمان با كمک شركت تعميرات نيروی برق فارس صورت پذيرفت.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=42207

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.