• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

پیش‌بینی افزایش ۷۳ درصدی خرید گندم در بیضا ارتقای علمی دو نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فراخوان پویش مهر همگانی جهت دریافت اقلام مورد نیاز تحصیل برای کودکان مناطق محروم و نیازمندم بینا و نابینا دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه بندی سایمگو، رتبه اول کشور و پنجم خاورمیانه را قرار دارد ثبت نام بیش از هزار بانو خراسانی در دومین کنگره زنان تاثیرگذار «بزباش» روی صحنه تماشاخانه استاد انتظامی تکریم و معارفه معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه‌ای فارس زمینه های همکاری نخبگان و نظام سلامت / ضرورت نوآوری و تجاری سازی محصولات سلامت محور محکومیت جایگاه سوخت برای فروش غیر مجاز بنزین صحرا اسداللهی از جشنواره بیروت جایزه گرفت حفاظت از اراضی کشاورزی کوهمره‌سرخی شیراز از بحران محیط‌زیستی جلوگیری خواهد کرد فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف ۹میلیارد ریال کالای قاچاق از یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس در محور یاسوج به اصفهان خبر داد که

1

تشدید نظارت دامپزشکی آذربایجان غربی بر ذبح دام‌های قربانی

  • کد خبر : 54172
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۳:۱۴
تشدید نظارت دامپزشکی آذربایجان غربی بر ذبح دام‌های قربانی
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از تشدید نظارت‌های بهداشتی و دینی بر فرایند ذبح دام در سراسر استان خبر داد.

امید خلیل‌زاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، با اشاره به انجام سنت حسنه قرباني در روز عید قربان، از نظارت بهداشتي و شرعي بر كشتار دام در تمامي شهرستان‌هاي استان توسط بازرسین بهداشتی و شرعی خبر داد و اظهار کرد: نظارت‌های بهداشتی و دینی بر فرآیند ذبح دام در سراسر استان توسط تیم‌های متخصص انجام می‌شود.

وی از برگزاری ۶۴ تیم نظارتی ثابت و سیار خبر داد و گفت: برای حفاظت از سلامت مصرف‌کنندگان و تضمین بهداشت عمومی، توسط اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی و با همکاری استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و امامان جمعه و جماعات تشکیل شده‌اند.

خلیل‌زاده عنوان کرد: بیش از ۱۳۰ نفر از کارشناسان فنی شامل دامپزشکان، بازرسان گوشت و ناظران ذبح شرعی در این تیم‌ها (۱۹ تیم ثابت و ۴۵ تیم سیار) فعالیت می‌کنند تا دام‌های نذری و قربانی (گاو، گوسفند و بز) را به صورت رایگان و با رعایت اصول فنی و شرعی در روز عید قربان ذبح کنند.

او تأکید کرد: در روز عید قربان، برخی از افراد سودجو ممکن است به کشتار و فروش دام‌های مشکوک در مکان‌های عمومی بپردازند. از این رو، به شهروندان توصیه می‌شود که دام‌های قربانی خود را ترجیحاً در کشتارگاه‌های مورد تأیید شهرستان یا در مکان‌هایی که توسط شهرداری‌ها تعیین شده و با مشورت بازرسان دامپزشکی ذبح کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی تصریح کرد:تیم‌های نظارتی سیار دامپزشکی در روز عید قربان با متخلفانی که خارج از مراکز مجاز (قصابی‌ها) به کشتار و فروش گوشت می‌پردازند، برخورد قانونی خواهند کرد.

خلیل‌زاده یادآور شد: همچنین، ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام‌های قربانی که در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی مستقر است، در روز عید قربان از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ بعدازظهر، آماده ارائه راهنمایی و پاسخگویی به سؤالات شهروندان خواهد بود. شماره‌های تماس این ستاد عبارتند از: ۳۲۷۷۸۷۰۱، سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ و شماره تلفن ۳۲۴۲۶۸۴۸ شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=54172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.