• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

تقدیر معاون وزیر ورزش و جوانان از سرپرست هیات ورزش های همگانی استان فارس «ایساتیس» سندی مهم از یزد است و قطعاً در تاریخ خواهد ماند/ «ایساتیس» را با عشق و دل ساختیم/ «ایساتیس» با زحمت زیادی ساخته شد «۱_» آماده نمایش و حضورهای جشنواره‌ای شد/ رونمایی از پوستر پاکسازی طبیعت شهرستان مرودشت با مشارکت هنرمندان و خانه محیط زیست بخش کامفیروز  مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران آغاز شد رقابت نجاتگران هلال احمر فارس در المپیاد تخصصی امداد و نجات تجلیل فرماندار ارومیه از مقام آوران مراکز هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اجرای تازه ارکستر سمفونیک تهران کنترل تب برفکی در بوکان؛ با اقدامات قرنطینه‌ای و مایه کوبی اجرای بیش از ۴۵۰۰ برنامه‌ عمومی و ۴۵۰ برنامه شاخص به مناسبت هفته دفاع مقدس در فارس نوسازی و ارتقاء کیفیت خدمات ناوگان حمل و نقل همگانی مسافر کلانشهر شیراز ملاقات عمومی استاندار فارس با مردم

2

تشرف بيش از يک ميليون زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوي

  • کد خبر : 46778
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۰۴
تشرف بيش از يک ميليون زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوي
مديرکل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي گفت: در ايام نوروز امسال يک ميليون و 63 هزار زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوي مشرف شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، به نقل از روابط عمومي اداره کل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده اظهار کرد: در ايام نوروز امسال يک ميليون و ۶۳ هزار و ۹۵۰ زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوي مشرف شدند و نزديک به ۱۰۶ هزار و ۸۷۲ زائر در بقاع متبرکه اسکان يافتند.

 

مديرکل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي بيان کرد: طرح آرامش بهاري در ايام نوروز در ۱۱۷ بقعه متبرکه خراسان رضوي برگزار شد که از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردين يک ميليون و ۶۳ هزار و ۹۵۰ زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از اين تعداد ۲۳ هزار و ۹۵۶ زائر خارجي بودند.

 

وي گفت: ۱۰۶ هزار و ۸۷۲ زائر در واحدهاي اقامتي بقاع متبرکه استان اسکان يافتند.

 

حجت‌الاسلام احمدزاده با اشاره به همزماني طرح آرامش بهاري با ماه مبارک رمضان تصريح کرد: طرح ضيافت الهي از ۲۲ اسفند ماه سال گذشته در بقاع متبرکه آغاز شده و محافل انس با قرآن، جلسات روزانه جز خواني در حال برگزاري است. همچنين در شب‌هاي ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان سفره‌هاي افطاري ساده برپا مي‌شود.

 

مديرکل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي با اشاره به برنامه‌هاي فرهنگي طرح آرامش بهاري در بقاع متبرکه خراسان رضوي خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، سخنراني، مراسم تحويل سال، مشاوره وقف، غرفه کودک، مشاوره اعتقادي و خانوادگي، نمايشگاه‌هاي فرهنگي از جمله برنامه‌هايي است که در قالب طرح آرامش بهاري در بقاع متبرکه اجرا شد.

 

وي افزود: مراسم تحويل سال نو در۸۳ بقعه متبرکه برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام احمدزاده تعداد بازديدکنندگان از خيمه معرفت را ۱۵۱  هزار و ۱۶۷ نفر عنوان کرد و گفت: در خيمه معرفت با حضور مبلغين، غرفه‌هاي متنوعي شامل مشاوره وقف، مشاوره خانوادگي و اعتقادي و غرفه کودک و … وجود دارد که خدمات مختلفي را ارائه مي‌دهند.

 

مديرکل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي تصريح کرد: در ايام نوروز ۲۱ هزار و ۵۴۵ مشاوره وقف، خانواده و اعتقادي و بيش از ۳۱۰۶ نوبت اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه و امامزادگان انجام شده است.

 

وي افزود: با برپايي ايستگاه صلواتي و سفره هاي افطاري در طرح ضيافت الهي و آرامش بهاري ۵۷۸ هزار و ۱۹۰ زائر پذيرايي شدند.

 

حجت الاسلام احمدزاده تصريح کرد: ۵۱۷۵ مورد سخنراني، قرائت ادعيه و مسابقات فرهنگي و ۱۷۶۱ مورد مراسم ترتيل خواني، محفل انس و جلسه تفسير قرآن در ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان برگزار شد.

 

وي تصريح کرد: همچنين به مناسبت وفات حضرت خديجه(س) ۵۹ مراسم، ميلاد امام حسن(ع) ۵۷ مراسم، شهادت امام علي(ع) ۱۴۴ مراسم و بيش از ۳۰۰ مراسم ويژه برنامه شب هاي قدر در بقاع متبرکه خراسان رضوي برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام احمدزاده گفت: در ايام نوروز ۲۱ مستند در فضاي مجازي از بقاع متبرکه استان پخش و منتشر شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=46778

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.