• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
0

تشریح گزارش عملکرد یک ساله کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد در نشت با خبرنگار

  • کد خبر : 54786
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
تشریح گزارش عملکرد یک ساله کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد در نشت با خبرنگار

تشریح گزارش عملکرد یک ساله کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد در نشت با خبرنگار به گزارش .. گیتی آنلاین قباد مبشری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این عملکرد، به ۴۵ هزار مستمری بگیر در کمیته امداد استان، اشاره کرد و گفت: این نهاد حمایتی ظرف یک سال […]

تشریح گزارش عملکرد یک ساله کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد در نشت با خبرنگار

به گزارش .. گیتی آنلاین قباد مبشری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این عملکرد، به ۴۵ هزار مستمری بگیر در کمیته امداد استان، اشاره کرد و گفت: این نهاد حمایتی ظرف یک سال گذشته، ۲ هزار و ۲۴ مسکن برای مددجویان ساخت و ۲۳۲ خانه مددجویی را هم تعمیر کرد.

وی، خرید ۶ خانه با اعتبار ۱۲ هزار میلیون ریال، از دیگر اقدامات کمیته امداد استان در حوزه مسکن برشمرد و افزود: در همین مدت زمان، ۳ هزار و ۲۱۲ نفر، در دوره‌های آموزش کسب و کار شرکت کردند و ۴ هزار و ۸۰۱ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۴ هزار۸۹۱ میلیون ریال ایجاد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه در سال گذشته ۲ هزار ۱۰۰ نفر با ارائه تسهیلات کمیته، خودکفا شدند، تاکید کرد: ۲ هزار و ۶۹۹ فقره جهیزیه در سال ۱۴۰۲ به مددجویان اهدا شد.

وی، اعتبار تامین این تعداد جهیزیه را ۵۳۱/۳۲۵ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: جهیزیه‌‌های اهدایی شامل، ۱۰ هزار و ۳۴۰ قلم کالا بود.

مبشری در ادامه به اهدا ۳ هزار و ۳۰۰ قلم کالای خانگی به افراد نیازمند تحت پوشش این نهاد اشاره کرد و افزود: پرداخت ۶۴/۲۵۳میلیون ریال به ۹ هزار و۵۷۹ داانش‌آموزان بخشی از اقدامات فرهنگی انجام شده است.

وی توانمندسازی افراد را از برنامه‌های اصلی کمیته ذکر کرد و گفت : برای رسیدن به این هدف باید فرهنگ توانمندسازی از دوران کودکی شروع شود‌ و ذهنیت‌ها تغییر کند.

مدیر کل کمیته امداد ، کمک هزینه‌های تحصیلی را گامی در جهت عدالت آموزشی و توانمندسازی دانش‌آموزی خانواده‌های نیازمندذکر کرد افزود: این حمایت‌ها در همه مراحل تحصیلی انجام می‌شود تا زمینه رقابت با دیگر دانش‌آموزان را برای دانش‌آموزان خانواده‌های نیازمند فراهم کنند‌.

پرداخت۳۲/۴۵۷ میلیون ریال شهریه دانشجویی، اجرای ۵۹۴ اردوی آموزشی، تربیتی، زیارتی،پرداخت ۴هزارو۹۷۹ مورد تسهیلات حمایتی و ۸۱۰ مورد تسهیلات اشتغالزایی، ۳۵۹مورد تسهیلات مسکن و ۲۴۹ تسهیلات فرهنگی از مواردی بود که در تشریح عملکرد سال ۱۴۰۲ کمیته امداد به آنها پرداخته شد.

مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: در سفر رئیس جمهور ۱۱۲ هزار نامه مجموع نامه‌های مردم استان بوده است که ۴۸ هزار نفر واجد شراط وام بلاعوض دریافت کردند.

مبشری عنوان کرد: ۱۲۰ هزار نفر در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند که ۶۲ درصد آنها یعنی ۷۳ هزار و ۹۵۸ نفر خانم هستند.

وی خاطر نشان کرد: ۱۷ هزار و ۹۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند که ۳۶ درصد کل جمعیت تحت حمایت را شامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۵۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان با کمیته امداد همکاری دارند،میزان صدقه پرداخت شده در سال گذشته را ۴۸میلیارد ریال عنوان کرد.

مبشری یادآور شد : نهاد کمیته در سال ۵۷ و ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب، برای کمک به محرومان تاسیس شد و در این ۴۵ سال، ۱۵۰۰ خدمت توسط کمیته به جامعه هدف ارائه شده است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=54786
  • ارسال توسط :
  • منبع : مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.