• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

اخبار ویژه

ستاد مردمی برگزاری یادواره سرداران و شهدای روستای گنجه ای بزرگ با محوریت اربعین شهادت شهید امنیت هادی راستگو گنجه، در اطلاعیه ای زمان و مکان این یادواره را ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز یک شنبه ۲۶ فروردین سال ۱۴۰۳ در محل گلزار شهدای روستای گنجه ای بزرگ اعلام کرده است. مبارزه با بیماری های غلات در مزارع بیضا ادامه دارد تقدیر از ملی پوشان شیرازی تیم کشتی فرنگی اعزامی به رقابت های جهانی صربستان اطلاعات مهم فروش اوراق گواهی سپرده مدت‌دار در بانک رفاه کارگران استمرار برگزاری جشنواره نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هر سال در دانشگاه های سراسر کشور پدر ۵۳ ساله خورموجی ناجی سه بیمار نیازمند به عضو شد هزینه کرد در حوزه ورزش یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های اجتماعی است بخشودگی های بسته وصول مطالبات غیرجاری تاپایان شهریور تمدید شد دستگیری زنبورداران متخلف شهرستان ارسنجان ، مرغ های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی سودجویان حمید البرز با «دیوونگی» به دنیای موسیقی می آید  آغاز ثبت نام داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی/آنچه که داوطلبان نمایندگی مجلس باید بدانند اقتدار کشور به حضور سربازان مقتدر وابسته است.

0
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس:

تعامل و هم افزایی دستگاه‌ها با محیط زیست رمز پیشبرد برنامه های حفاظتی در مناطق تحت مدیریت است

  • کد خبر : 46632
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۳۱
تعامل و هم افزایی دستگاه‌ها با محیط زیست رمز پیشبرد برنامه های حفاظتی در مناطق تحت مدیریت است
فارس_ مدیر کل حفاظت محیط زیست در دیدار با فرمانده سپاه فجر فارس گفت: تعامل و هم افزایی دستگاهها با محیط زیست رمز پیشبرد برنامه های حفاظتی در مناطق تحت مدیریت است.

گیتی آنلاین_ عطا پورشیرزاد مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در دیدار با سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان گزارشی از روند اجرای برنامه های حفاظت ارائه داد و بیان داشت: تعامل و هم افزایی دستگاهها با محیط زیست رمز پیشبرد برنامه های حفاظتی در مناطق تحت مدیریت است.

پورشیرزاد در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت و همراهی سپاه فجر استان با محیط زیست ادامه داد: شکار غیر مجاز، تجاوز به عرصه های طبیعی محیط زیست، صید بی رویه، ایجاد آلودگی هوا در مناطق شهری، دست اندازی به انفال الهی و برخی دیگر از مصادیق تخریب طبیعت از جمله مهمترین چالش هایی است که با مدیریت محیط زیست و همفکری مسوولان استانی باید حل شود تا عرصه های طبیعی از گزند زیاده خواهان محفوظ بماند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به ظرفیت‌های سپاه فجر استان فارس ادامه داد: این نهاد یاریگر حوزه حفاظت محیط زیست در استان است. ما در زمان های مختلف از تعامل سپاه بهره برده ایم و معتقدیم سپاه ظرفیت هایی کم نظیر برای تداوم حفاظت از عرصه های طبیعی و حل مسایل و مشکلات دراین حوزه دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت محیط زیست استان گفت: حوزه محیط زیست فرا دستگاهی است، همانطور که طبق اصل ۵۰ قانون اساسی کشور، حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می‌شود، از این رو فعالیت‌های اقتصادی و غیره که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنوع است.

پورشیرزاد اضافه کرد: قانون در خصوص حفاظت از محیط زیست برای نسل امروز و نسل های آینده رسالت سنگین و خطیری را بر عهده ما گذاشته است. حفاظت محیط زیست فارس با منطقه های تحت مدیریت، دارای بیشترین تعداد مناطق حفاظت شده در جنوب کشور است پارک ملی بمو شیراز که در کل کشور از نظر تنوع زیستی و همچنین حیات وحش شاخص و دارای ارزش اکولوژیک بالایی نیز می باشد در نزدیکی شیراز قرار دارد و بیشترین خدمات حفاظتی در این پارک ارائه می شود.

سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز دراین دیدار با تقدیر از خدمات مدیر کل، اظهار داشت: برای حفظ و نگهداری از محیط زیست همگان تکلیف دارند، تمامی نواحی و فرماندهان سپاه شهرستان های استان ظرفیت هایی دارند که با استفاده از تمام ظرفیت ها به کمک محیط زیست می آیند و در سالهای مختلف نیز همین رویه وجود داشته است.

وی در پایان از تلاش های محیط زیست فارس تقدیر کرد و مقرر شد دستورات لازم به منظور همکاری نیروهای جهادی با محیط زیست را صادر کند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=46632

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.