• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
0
در راستای توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه ؛

تفاهم نامه همکاری اداره کل صمت و دانشگاه کردستان امضا شد

  • کد خبر : 53997
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲
تفاهم نامه همکاری اداره کل صمت و دانشگاه کردستان امضا شد
تفاهم نامه همکاری میان اداره کل صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه کردستان روز سه شنبه در راستای توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه منعقد شد.

به گزارش گیتی آنلاین ، بختیار خلیقی مدیرکل صمت کردستان در آیین امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل صمت و دانشگاه کردستان  ، اظهار داشت :  استان کردستان با توجە بە ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی کە در زمینە کشاورزی و گردشگری وجود دارد در حوزە معدنی نیز دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است.

وی با اشارە بە اینکە در حوزە صنعت و معدن در استان کردستان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفتە است، عنوان کرد: با توجە بە اینکە امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی نامگذاری شدە است، در این راستا با اتخاذ تدابیر لازم و سند راهبردی در امر تولید اشتغال آفرین گام‌های موثری برداشتە شدە است.

خلیقی اضافە کرد: در سال ۱٤۰۱ وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور با سفر بە استان کردستان صراحتا اعلام کرد کە استان کردستان در حال صنعتی شدن است.

وی ادامە داد: همانگونە کە مستحضر هستید ما یک هزار و ٦۱ واحد صنعتی داریم کە ۱۳۱ واحد غیرفعال، ٥٨۷ واحد آن فعال و مابقی بە صورت نیمەفعال است.

خلیقی اضافە کرد: رشد تولید در صنعت ٨ درصد، رشد تولید در حوزە معدن ۱۳ درصد و در حوزە تجارت ۲۳ درصد است کە امیدواریم بە آن اهداف کمی کە در مجموعە وزارتخانە برای ما در نظر گرفتە شدە برسیم.

وی ادامە داد: در سال گذشتە با توجە بە همە عدم پشتیبانی‌ها و ارائە تسهیلات و عدم تخصیص ارز بە واحدهای صنعتی، در حوزە صنعت ٥.٥ درصد رشد را داشتە‌ایم، این در حالی است کە میانگین رشد صنعت در کشور ۷ درصد بودە است.

خلیقی عنوان کرد: معادن یکی از پتانسیل‌های مهم استان است و توانستیم در خرداد سال ۱٤۰۱ با تخصیص اعتبار ٨۰ میلیارد تومانی ٥٨ درصد از مساحت استان را تحت مطالعات ژئوفیزیک هوایی قرار دهیم.

وی بیان کرد: ریل سرمایەگذاری صنایع معدنی در استان کردستان نهادینە شدە است و می‌طلبد کە با هماهنگی صنعت و دانشگاە ورود خوبی را بە این حوزە داشتە باشیم.

خلیقی اظهار کرد: با توجە بە اینکە در حوزە معادن اقدامات خوبی در زمینە اکتشاف معدنی صورت گرفتە است، علاوە بر مطالعات ژئوفیزیکی، نهضت اکتشافات معدنی در مجموعە صنعت و معدن نهادینە شدە و در زمینە سرمایەگذاری افتخار این را داریم کە بە صورت ۲٤ ساعتە مجوز صادر می‌شود.

وی ادامە داد: خوشبختانە در حوزە سرمایەگذاری اقدامات بسیار خوبی صورت گرفتە و بستر لازم هم برای حضور سرمایەگذاران در استان کردستان و صدور مجوز بینام برای آن‌ها فراهم است.

خلیقی تصریح کرد: اقدامات موثری در حوزە صنعت و معدن استان شکل گرفتە کە امیدواریم بە آن هدف تعیین شدە در حوزە افزایش تولید در بخش صنعت و معدن برسیم.

وی بە انعقاد تفاهم نامە میان صنعت و دانشگاە اشارە و عنوان کرد: موضوع این تفاهم نامه بیشتر در زمینەهای علمی و تحقیقاتی، استفادە از منابع و امکانات دو طرف، گسترش و ارتقای سطح دانش با هدف افزایش سطح بهره‌وری است.

 

حامد قادرزاده رییس دانشگاه کردستان نیز در این آیین بیان کرد :استان کردستان بە لحاظ معدنی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و وضعیت معادن و همچنین گروە معدنی ما در دانشگاە کردستان بەگونەای است کە می‌توان بسیاری از مطالبات موجود را با ملاحظە و درک بهتر پیش ببریم و مشکلات آن را حل کنیم.

وی با اشارە بە اینکە در کشورهای خارجی صنعت وارد دانشگاەها شدە است، عنوان کرد: در کشورهای خارجی بعد از نشستی با دانشجویان بهترین‌های مجموعە دانشگاهی شناسایی و در بحث مهارتی از آن‌ها بهرە می‌گیرند.

قادرزادە با تاکید بر فعالیت تقاضا محور بیان کرد: دورە پذیرش دانشجو از رقابت ورود باید بە پذیرش دانشجو براساس تبدیل دانش بە صنعت تغییر پیدا کند و ادغام دانش و مهارت و پیش‌ بردن مجموعە دانشگاە و صنعت برای مسئلە یابی و حل مسئلە بسیار موثر و کارساز خواهد بود.

وی اضافە کرد: صرفا نباید بە فکر افزایش مقاطع تحصیلی در دانشگاەها باشیم و آیندە دانشجویان کە سرمایەهای انسانی کشور هستند را نادیدە بگیریم.

قادرزادە بیان کرد: کم نیستند کسانی کە در مقاطع تحصیلی بالا مدرک دارند اما اکنون در جامعە مشغول به کارهای غیرمرتبط با مدرک تحصیلی خود هستند کە این مهم بە نوعی اتلاف سرمایە است.

رئیس دانشگاە کردستان عنوان کرد: مادامی کە سرمایە انسانی بە ثروت تبدیل نشود و گرهی از مشکلات جامعە باز نشود، نتیجەای حاصل نخواهد شد.

وی ضمن تسلیت دوبارە شهادت شهید جمهور و همراهان ایشان اضافە کرد: شهید جمهور کمتر از سە سال از مدیریت اجرایی کشور نشان داد کە باید ابتدا خدمتگزار بود تا بتوان بە خدمت دست پیدا کرد، همانگونە کە پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید تنها کسانی کە خدمتگزار هستند می‌توانند بە سروری و بزرگی برسند.

حامدقادرزادە بیان کرد: امیدوارم همە ما با صرف نظر از اینکە چە کسی رئیس‌جمهور خواهد شد در انتخابات شرکت کنیم، زیرا هرچقدر کە مشارکت بیشتر باشد امکان انتخاب اصلح نیز بیشتر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=53997

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.