• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
0
فرماندار فراشبند:

تقابل دو جریان کرهی و طوعی از صدر اسلام تاکنون

  • کد خبر : 55782
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱:۳۷
تقابل دو جریان کرهی و طوعی از صدر اسلام تاکنون
فارس_ فراشبند در همایش جهاد تبیین که ویژه فرهنگیان فرهنگیان شهرستان به مناسبت عید غدیر خم برگزار شد گفت: در تاریخ اسلام با رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص)، دو جریان طوعی و کرهی در تاریخ اسلام پدید آمد.

گیتی آنلاین_ مجید وامق فرماندار فراشبند در همایش جهاد تبیین که ویژه فرهنگیان فرهنگیان شهرستان به مناسبت عید غدیر خم برگزار شد گفت: در تاریخ اسلام با رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص)، دو جریان طوعی و کرهی در تاریخ اسلام پدید آمد.
جریان اول جریان کرهی بود که زنجیره‌ای از حوادث زمینه‌ای ایجاد کرد که نخستین حلقه آن، تبدیل نظام امامت به خلافت بود و سپس خلافت تبدیل به نظام سلطنت شد و سلطنت‌های اموی و عباسی را پدیدار ساخت به طوری که حوادث دیگری نظیر تجزیه جهان اسلام به شرق به مرکزیت بغداد و غرب هم به مرکزیت قرطبه، جنگ‌های صلیبی، رنسانس، انقلاب صنعتی و انقلاب‌های بزرگ سکولار تحت تاثیر همین جریان تاریخی قرار داشتند.
جریان دوم جریان طوعی بود که به قیام ائمه معصومین(ع) و شیعیان در طی تاریخ در سراسر جهان اسلام منتهی شد.

وامق گفت: در جریان کرهی حزب مخفی و مخوف سکولار اموی و عباسی شکل گرفت و اجازه نداد که ائمه معصومین(ع) تشکیل حکومت اسلامی بدهند و همه جانشینان برحق رسول الله را به شهادت رساندند تا اینکه آخرین ذخیره الهی حضرت مهدی(عج) را از دیدگان پنهان ساخت و ظهور آن حضرت را به زمانی موکول کرد که بشریت ظرفیت پذیرش معصوم و منجی را داشته باشند.

فرماندار فراشبند تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی به مرکزیت ایران و تمدن غرب با رهبری آنگلوساکسون‌ها این دو جریان تاریخی یعنی جریان طوعی و کرهی را نمایندگی می‌کنند که جریان کرهی زیر سیطره نفوذ یهود هستند و بحث جهانی شدن را دنبال می‌کنند.

وامق در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از جریان طوعی و ادامه دهنده دکترین اسلام و مهدویت به دنبال جهانی شدن تمدن نوین اسلامی است و نظام سلطه به نمایندگی از جریان کرهی و ادامه دهنده دکترین سکولاریسم، با ایجاد نظم نوین جهانی، به دنبال ایجاد دهکده جهانی و پیشگیری از روند جهانی شدن اسلام و مهدویت است و این هماوردی و رقابت در این سال‌ها به اوج خود رسیده است که با رهبری و مدیریت ولی امر مسلمین جهان روندهای نظام سلطه را محکوم به شکست نموده است.

فرماندار فراشبند اذعان کرد: انتخابات پیش رو نقش تعیین کننده‌ای در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی دارد که هم اکنون چشم جهانیان به این انتخابات است.

وی افزود: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح می‌تواند در پیشبرد دکترین تمدن نوین اسلامی اثر چشمگیری داشته باشد و بنا به نظر جمهور علما و فقها شرکت در انتخابات تکلیف شرعی است که بر عهده همگان نهاده شده است.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=55782

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.