• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
4

تلاش مضاعف برای دستیابی به تولید ۱۰۰ هزارتن گوشت مرغ در سیستان وبلوچستان

  • کد خبر : 46248
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
تلاش مضاعف برای دستیابی به تولید ۱۰۰ هزارتن گوشت مرغ در سیستان وبلوچستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان صبح امروز در نشست قرارگاه مرکزی امنیت غذایی وزارت جهادکشاورزی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۲۶۹ فقره موافقت اصولی برای ساخت مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای صادر و با همت بهره برداران تعداد زیادی از واحدهای جدید الاحداث مرغداری به بهره برداری رسیده است.

گیتی آنلاین-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان صبح امروز در نشست قرارگاه مرکزی امنیت غذایی وزارت جهادکشاورزی گفت:برای تحقق طرح خودکفایی گوشت مرغ از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۲۶۹ فقره موافقت اصولی برای ساخت مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای صادر و با همت بهره برداران تعداد زیادی از واحدهای جدید الاحداث مرغداری به بهره برداری رسیده و به مجموع مرغداریهای استان به ۴۰۰ واحد افزایش یافته است.

سيد محمد رضا سیدحسینی افزود: ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه ای نیز با پیشرفت فیزیکی بین ۱۰ تا ۹۰درصد در حال اجرا است.

وی تصریح کرد :در صورت فراهم شدن زیرساختها و فاکتورهای موثر از جمله نهاده، سوخت و سایر عوامل مورد نیاز، میزان جوجه ریزی با فعالیت واحدهای جدیدالاحداث در سیستان‌وبلوچستان مجموعا” به ۶۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در سال با توان تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت سالیانه افزایش می یابد.

سیدحسینی ظهارداشت:میزان جوجه ریزی در واحد های مرغداری استان در سال گذشته به میزان ۲۳ میلیون و۸۵۰ هزار قطعه می باشد که نسبت به سال ماقبل آن به میزان ۱۸ درصد رشد داشته است.

گفتنی است قبل از دولت سیزدهم سیستان وبلوچستان دارای ۱۹۵ مرغداری فعال بوده و درحال حاضر این رقم به ۴۰۰ واحد مرغداری فعال ارتقا یافته است

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=46248

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.