• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

فراخوان دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران منتشر شد هوشمندسازی و تحول دیجیتال مهمترین برنامه شرکت ملی پست است وضعیت مطلوب تامین دارو در استان بوشهر/ کمبودی نداریم اختصاص ۳٠٠ نقطه از شهر ارومیه برای تبلیغات انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری واگذاری زمین برای احداث بیش از ۱۲ هزار واحد ویلایی در سیستان و بلوچستان «زنی با عینک تیره» در آلمان اجرا شد/ با حضور بازیگران ایرانی و به دو زبان آلمانی و فارسی دیدار پرویز محمدنژاد نماینده مردم شريف شهرستان لنگرود با وزیر نفت پرداخت بیش از ۲۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج، ودیعه مسکن و فرزندآوری توسط بانک گردشگری انتظار مجلس از دستگاه قضا برخورد جدی با ترک‌فعل مدیران است مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ریاست جمهوری آغاز عملیات ساخت پروژه جامع بهداشتی سراب/ تقویت ساختار شبکه سراسری بهداشت در دستور کار نظام سلامت معرفی اعضای هیئت انتخاب دو بخش جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

5
روایت کارآفرینی بانوی راهبر شغلی کمیته امداد؛

تلفیق آموزه‌های معرفتی با هنر دست زنان سیستانی

  • کد خبر : 22292
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
تلفیق آموزه‌های معرفتی با هنر دست زنان سیستانی
معصومه صابکی، بانوی کارآفرین سیستانی است که از آموزه‌های اسلامی ایده گرفت و برای بانوان روستایش اشتغال‌زایی کرد.

گیتی آنلاین_ معصومه صابکی، کارآفرین و راهبر شغلی کمیته امداد شهرستان زهک است که با تحصیلات عالیه در علوم قرآنی، سعی کرده است تا علم و معرفت را با هنر دستانش درآمیزد و آثاری هنری خلق کند.

راهبر شغلی کمیته امداد شهرستان زهک در همین مورد بیان کرد: تحصیلات من در رشته علوم قرآنی بوده و اگرچه در کودکی از نزدیک با هنرهای سنتی بانوان سیستان تماس داشته‌ام، اما هیچ‌گاه به طور جدی به آن فکر نمی‌کردم.

وی افزود: در دوران تحصیل، در یک همایش که ویژه طلاب با موضوع کسب ‌و کار و اهمیت اشتغال و مسائل اقتصادی در اسلام، در مشهد برگزار می‌شد، شرکت کردم که تاثیر زیادی روی من داشت و این جرقه در ذهنم ایجاد شد که به موضوع کارآفرینی و به‌ خصوص ایجاد اشتغال برای بانوان روستایم ورود کنم.

صابکی اظهار کرد: بعد از فارغ‌التحصیلی، بحث اشتغال بانوان روستا با توجه به ظرفیت‌های منطقه را با جدیت بیشتری دنبال کردم و سبب شد تا به سراغ هنرهای بومی این خطه از قبیل حوله بافی و پارچه بافی، سوزن‌دوزی و خامه دوزی بروم.

وی گفت: حوله‌بافی و پارچه‌بافی از هنرهای قدیمی بانوان سیستان است، از سوی دیگر نیاز به امکانات خاصی هم ندارد؛ با یک دستگاه ساده بافندگی، در صورتی که مواد اولیه فراهم شود، می‌توان در خانه هم این کار را راه‌اندازی کرد.

این بانوی کارآفرین سیستانی بیان کرد: با توجه به وضیعت خشکسالی منطقه، روی آوردن به هنرهای دستی و اشتغال جایگزینی که وابسته به آب نباشد، بسیار ضروری است.

وی گفت: روستاهای سیستان، بانوان هنرمند بسیاری دارند که متاسفانه به دلیل خشکسالی چندین ساله، در وضعیت معیشتی مناسبی بسر نمی‌برند و عمدتا تحت حمایت کمیته امداد هستند، بنابراین ایجاد اشتغال برای این عزیزان، اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند.

صابکی اظهار کرد: در حال حاضر، با کمک بانوان روستای خواجه‌احمد زهک، در سه حوزه خامه‌دوزی، سوزن‌دوزی و پارچه دست‌باف، تولید محصول می‌کنیم و علاوه بر آن، دوره‌های آموزشی نیز بطور مرتب برای بانوان برگزار می‌شود.

وی افزود: بنده اولین بانوی سیستانی دریافت‌کننده نشان مردمی استقلال در منطقه هستم؛ علاوه بر همکاری با کمیته امداد به عنوان راهبر شغلی و کار آفرین، به عنوان مسئول کمیته اشتغال فرمانداری شهرستان زهک نیز فعالیت دارم.

راهبر شغلی کمیته امداد شهرستان زهک گفت: جهت عرضه منسجم و هدفمند تولیدات، به فکر ثبت نشان تجاری افتادم که در حال حاضر تولیدات را با نام تجاری سورجان و خوشه به بازار عرضه می‌کنم.

صابکی بیان کرد: مشکلی که عمدتا با آن روبه‌رو هستیم، بحث تهیه مواد اولیه و از سوی دیگر، بازار فروش است، امیدواریک با حمایت‌های کمیته امداد، این چالش‌ها نیز رفع شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=22292

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.