• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
3
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه:

تمام شهرستان‌های استان دارای مرکز پزشکی قانونی و سالن تشریح هستند

  • کد خبر : 47697
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴
تمام شهرستان‌های استان دارای مرکز پزشکی قانونی و سالن تشریح هستند
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: آزمایشگاه پزشکی قانونی کرمانشاه به عنوان یکی از مراکز قطب در حال فعالیت و به استان‌های همجوار نیز خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: آزمایشگاه پزشکی قانونی کرمانشاه به عنوان یکی از مراکز قطب در حال فعالیت و به استان‌های همجوار نیز خدمت‌رسانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین از کرمانشاه، دکتر سلیم خانی در نشست خبری با حضور خبرنگاران اظهارداشت: پزشکی قانونی به‌عنوان یک نهاد خدمات‌رسان بازوی قوی قوه قضائیه است و کارکنان این سازمان دلسوزانه با توجه به منویات مقام معظم رهبری درحال خدمت رسانی در کمترین زمان ممکن به هموطنان عزیز هستند.

دکتر خانی با اشاره به اینکه تمام شهرستان‌های استان دارای مرکز پزشک قانونی با سالن تشریح و کارشناس هستند افزود: در حال حاضر هیچ ارجاع جسدی از شهرستان‌ها به مرکز استان نداریم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان نبود ابنیه را یکی از دغدغه‌های مهم پزشکی قانونی کشور و استان عنوان کرد وگفت: شهرستان‌های اسلام‌ آبادغرب، پاوه، جوانرود و صحنه مرکز پزشکی قانونی دارند و زمین هم برای شهرستان‌های کنگاور، سنقر، هرسین، قصرشیرین از سوی راه و شهرسازی اختصاص یافته که مراکز کنگاور و سنقر امسال کلنگ‌زنی خواهد شد و هرسین و قصرشیرین نیز در اولویت‌های بعدی خواهند بود.

دکتر خانی به ساخت سوله بحران در شهر کرمانشاه و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان استانداری، شهرداری کرمانشاه و اداره‌کل پزشکی قانونی استان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: یک سوله نیمه‌کاره از سوی شهرداری کرمانشاه بدین منظور واگذار شد که متوجه شدیم زمین آن وقفی و متعلق به اوقاف است که در حال رایزنی با اداره اوقاف هستیم تا سریع‌تر پروژه را آغاز نماییم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در ادامه از تشریح بیش از ۲۴۰۰ جسد در سال گذشته در پزشکی قانونی استان خبر داد و افزود: در این مدت همچنین بیش از ۴۸ هزار نفر نیز تحت معاینه قرار گرفتند.

دکتر خانی افزود: در سال گذشته ۲۴۰۷ جسد تشریح شد که این تعداد نسبت به سال ۱۴۰۱ با تشریح ۲۵۹۳ جسد، کاهش هفت درصدی داشته است.

وی مصدومین ناشی از حوادث کار استان در سال گذشته را ۶۸۸ نفر اعلام و تصریح کرد: این تعداد نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۶۵۱ مصدوم، پنج درصد افزایش داشته و در اين زمان فوتی‌های حوادث کار نیز با فوت ۴۰ نفر نسبت به سال ماقبل آن ۹ نفر بیشتر شده است.

دکتر خانی فوتی‌های مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در سال گذشته را ۳۳ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد نسبت به سال ماقبل آن ۱۳ نفر افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تعداد فوتی‌های غرق‌شدگی سال گذشته را ۱۲ نفر و برق‌گرفتگی را ۱۰ نفر عنوان کرد و گفت: در هردو مورد نسبت به سال ماقبل آن شاهد کاهش هستیم.

دکتر خانی درخصوص فوتی‌های ناشی از سوختگی در استان گفت: در سال گذشته ۳۶ نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند که این تعداد نسبت به سال ماقبل آن که‌ ۶۰ نفر بود، کاهش یافته است.

وی فوتی های تصادفات استان در سال گذشته را ۵۶۳ نفر اعلام و افزود: این تعداد نسبت به سال ماقبل آن ۵۶۸ نفر بوده است و در مجموع در سال گذشته ۱۱۳ نفر در تصادفات درون شهری و ۳۵۰ نفر در تصادفات برون شهری جان خود را از دست دادند.

دکتر خانی فوتی‌های برق‌گرفتگی در سال گذشته را ۱۰ نفر و ۵ نفر کمتر از سال ماقبل آن اعلام کرد و افزود: همچنین در این مدت ۲۹۲مورد درخواست سقط جنین در استان صورت گرفته که از این تعداد با ۲۳۴ مورد موافقت و مجوز قانونی صادر شده و ۵۸ درخواست نیز رد شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در پایان از کاهش جعل و تصادفات ساختگی در استان خبرداد و گفت: سال گذشته تنها ۲۴ مورد تخلف در این زمینه داشتیم که نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته و در آمار جعل و تصادفات ساختگی در سال‌های اخیر نیز بیش از ۱۰۰ مورد بوده که سال گذشته به ۲۴ مورد رسیده است.

خبرنگار: #الهه_فرهادی

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=47697

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.