• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

توافق همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بیمارستان وهاج افغانستان

  • کد خبر : 63307
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۷:۲۱
توافق همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بیمارستان وهاج افغانستان
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بیمارستان وهاج افغانستان در زمینه همکاری های درمانی وپذیرش بیماران بین المللی تفاهم نامه امضاء می کنند.

گیتی آنلاین-به نقل از روابط عمومی-  حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نشست هم اندیشی رئیس بیمارستان وهاج افغانستان از زیرساخت ها و امکانات درمانی این دانشگاه گفت: مساله سلامت یک موضوع فراملی و فرامنطقه ای است و مرز جغرافیایی نمی شناسد.

وی افزود: اگر افرادی در کشورهای همسایه به لحاظ درمان و سلامت تمایل به استفاده از خدمات این استان داشته باشند طبیعتاً از آنها دریغ نخواهد شد که در همین راستا رئیس بیمارستان وهاج افغانستان در سفر به زاهدان خواستار تعاملات مشترک با این دانشگاه شد.

به گفته غزنوی؛ این دانشگاه در راستای مسئولیت اجتماعی، ذاتی و ماموریتی خود آمادگی خود را در حوزه توریسم سلامت و همکاری با کشور افغانستان پیرامون رفع چالش های بهداشتی و درمان اتباع این کشور اعلام داشت.

وی تصریح کرد: اتباع افغانستانی تردد زیادی به سیستان وبلوچستان دارند و با توجه به هم زبانی و اشتراکات فراوانی که میان دو کشور وجود دارد ارتقاء شاخص های بهداشتی در این کشور رابطه مستقیمی با سلامت مردم این استان نیز دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در این نشست به توافقات اولیه دست یافتیم که مقرر شد پس از تکمیل مطالبات و درخواست های طرفین در قالب تفاهم نامه طی مراسمی به صورت رسمی به امضاء طرفین برسد.

رئیس بیمارستان وهاج افغانستان نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ظرفیت و توانمندی های خوبی در حوزه بهداشت و درمان دارد و با توجه به اینکه بیماران زیادی از این کشور عازم سیستان وبلوچستان می شوند می تواند در کاهش دغدغه بیماران و خانواده ها و هزینه تحمیلی به آنها نقش بسزایی داشته باشد.

وی افزود: یکی دیگر از پتانسیل های موجود در این دانشگاه، راه اندازی بخش پذیرش بین المللی دانشجویان است که جوانان علاقه مند افغانستانی می توانند نهایت بهره را از این فرصت بی نظیر ببرند.

محمدهاشم ابراز امیدواری کرد که با انعقاد این تفاهم نامه گام موثری در افزایش شاخص های بهداشت و درمان در این کشور و گسترش تعاملات دو سویه برداشته شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=63307

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.