• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

4

توزیع ۱۸۰ بسته غذایی بین مادران بی بضاعت در فراشبند

  • کد خبر : 27064
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
توزیع ۱۸۰ بسته غذایی بین مادران بی بضاعت در فراشبند
فارس_ در راستای برنامه حمایتی تغذیه ‌ای و با هدف حمایت از مادران باردار و شیرده نیازمند، ۱۸۰ بسته غذایی با همکاری بنیاد علوی بین مادران باردار و شیرده بی بضاعت و نیازمند در شهرستان فراشبند، توزیع شد.

گیتی آنلاین_ کارشناس بهبود تغذیه‌ شبکه بهداشت و درمان فراشبند در این زمینه گفت: در این برنامه که با هدف ارتقاء سطح سلامت تغذیه ای زنان باردار و شیرده دچار سوء تغذیه نیازمند با همکاری بنیاد علوی و مشارکت واحد بهبود تغذیه جامعه و واحد سلامت مادران شبکه بهداشت و درمان فراشبند اجرا می شود، زنان باردار بی بضاعت از ابتدای ماه چهارم حاملگی تا ۶ ماه پس از زایمان و به مدت دوازده ماه زیر پوشش قرار می گیرند.

«زهرا ضیایی» با اشاره به اینکه در حال حاضر، سوء تغذیه مادر یکی از مهم ترین علت های تولد نوزاد کم­ وزن در کشور به حساب می آید، اجرای برنامه های حمایتی و اختصاص سبدهای غذایی به این گروه را از اقدامات ارزشمندی عنوان کرد که می­ تواند آمار شیوع تولد نوزادان کم­ وزن را کاهش دهد.

این کارشناس بهبود تغذیه‌ جامعه، وزن کمتر از ۴۵ کیلوگرم پیش از بارداری، شاخص توده بدنی کمتر از ۱۸ و نیم، هموگلوبین کمتر از ۱۱ گرم در دسی لیتر(در سه ماهه دوم بارداری)، دو قلویی و بیشتر و وزن گیری نامطلوب دوران بارداری بر اساس جدول میزان افزایش را از شاخص های انتخاب مادران باردار برای پوشش در این برنامه حمایتی تغذیه ‌ای عنوان کرد.

ضیایی افزود: این سبدهای غذایی که شامل مواد غذایی مختلف از جمله برنج، ماکارونی، روغن، حبوبات و عسل است می تواند بخش مهمی از نیاز تغذیه ای مادر در دوران بارداری و شیردهی را تامین کند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=27064

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.