• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
0

توسعه اشتغال کردستان در چهارمین روز از هفته جهاد کشاورزی

  • کد خبر : 54300
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳
توسعه اشتغال کردستان در چهارمین روز از هفته جهاد کشاورزی
در چهارمین روز از هفته جهاد کشاورزی، با حصور معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران، فاز اول مزرعه پرورش ماهی پایاب سد سیازاخ دیواندره به بهره برداری رسید

به گزارش گیتی آنلاین ، سید حسین حسینی در آئین بهره برداری از فاز اول مزرعه پرورش ماهی قزل‌آلای سیازاخ دیواندره که با ظرفیت ۲۰۰ تن به بهره برداری رسید هدف از افتتاح این طرح را توسعه صنعت شیلات و افزایش تولیدات آبزیان در منطقه عنوان کرد
رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به اهمیت توسعه پایدار در بخش کشاورزی و شیلات، اظهار کرد: این پروژه با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و استانداردهای بین‌المللی راه‌اندازی شده و انتظار می‌رود بتواند علاوه بر ایجاد اشتغال ، نیازهای داخلی منطقه را تأمین کرده و حتی در آینده نزدیک به صادرات محصولات خود نیز بپردازد.
وی افزود: افتتاح این مزرعه پرورش ماهی نه تنها به افزایش تولیدات آبزیان و تقویت بازار داخلی کمک می‌کند، بلکه فرصت‌های شغلی جدیدی را برای جوانان منطقه فراهم می‌آورد و به کاهش نرخ بیکاری کمک می‌کند.
رئیس سازمان شیلات ایران اعلام کرد:به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و باهدف توسعه اشتغال ، در سراسر کشور ۲ هزار و ۴۳۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲ همت به بهره‌برداری رسیده است.
وی اذعان کرد: از این تعداد، سهم استان کردستان ۷۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۶۵ میلیارد تومان است. افتتاح حسینی اضافه کرد: این پروژه‌ها گام مهمی در جهت توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی و ارتقا سطح زندگی در مناطق مختلف کشور محسوب می‌شود.
اضافه مینماید مزرعه پرورش ماهی پایاب سد سیازاخ ذیواندره دو فاز بوده که در فاز اول دویست تن و در فاز دوم چهارصد تن ماهی قزل آلا در سال تولید و روانه ی بازار مصرف میشود .

همچنین این طرح با تسهیلات و کمک های مساعد بانک کشاورزی استان کردستان میسر و موفق ظاهر شده است .

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=54300

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.