• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
0
دولت رئیسی:

توسعه بي‌سابقه در زيرساخت‌ها و مسکن در استان/ رکوردهای ترانزیت و توسعه پایانه‌های مرزی

  • کد خبر : 56549
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۷:۳۱
توسعه بي‌سابقه در زيرساخت‌ها و مسکن در استان/ رکوردهای ترانزیت و توسعه پایانه‌های مرزی
مديرکل راه و شهرسازي خراسان رضوي گفت: توسعه بي‌سابقه در زيرساخت‌ها و مسکن در استان در دولت رئیسی شاهد بودیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، وحید داعی در نشست خبری عملکرد سه ساله شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در دولت رئیس جمهور شهید در سالن جلسات شهید زاهدمقدم در اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد،اظهار کرد: در سال ۱۴۰۳، با افزايش ۶ برابري پيشرفت فيزيکي پروژه‌هاي راهسازي، درصد پيشرفت پروژه‌هاي راهسازي در استان از ۲۳ درصد به ۲۷ درصد افزايش يافت.

وی افزود: در اين دوره، ۴۸ کيلومتر راه جديد احداث شده و به بهره‌برداري رسيده است. همچنين، ۵ کيلومتر بزرگراه و آزادراه تحويل شده است.

مديرکل راه و شهرسازي خراسان رضوي تصریح کرد: در حوزه مسکن، به راه‌اندازي سامانه جامع طرح‌هاي توسعه و بازآفريني شهري پرداخته شده است. برنامه توليد مسکن براي استان با نياز ۳۶۳ هزار و ۹۳۴ واحد مسکوني تدوين و ابلاغ شده است، که از جمله آن، اجراي ۱۸۰ هزار واحد مسکوني در قالب نهضت ملي مسکن است.

داعي  ادامه داد: تامين زمين براي ساخت ۱۰۶ هزار واحد مسکوني در مساحت ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار و تخصيص ۱۲ هزار تن قير رايگان به نهضت ملي مسکن و مسکن مهر نيز در این سه سال دولت رئیس جمهور شهید اتفاق افتاد.

وی به دیگر اقدامات دولت سیزدهم اشاره  و  اضافه کرد: در بحث بافت‌هاي فرسوده، صدور پروانه براي ۲۶ هزار و ۱۶۷ واحد و توزيع ۱۱ هزار و ۱۴۰ تن قير صورت گرفته است. همچنين، ۷ هزار و ۳۵۰ نفر از وام خودمالکي در روستاها بهره‌مند شده‌اند و ۴ هزار و ۱۲۸ فقره تسهيلات نهضت ملي مسکن در استان به انجام رسيده است.

مديرکل راه و شهرسازي خراسان رضوي، عنوان کرد: براي اولين بار در دولت فعلي، وام وديعه مسکن ارائه شده و ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر از وام مسکن در بافت فرسوده دريافت کرده‌اند، با افزايش سقف تسهيلات از ۳۵۰ ميليون تومان به ۵۵۰ ميليون تومان.

وحيد داعي تصریح کرد: کمک‌هاي بالغ بر ۱۵۹۰ ميليارد تومان به شرکت‌هاي آب و فاضلاب براي بهبود خدمات زيربنايي در استان صورت گرفته است.

وي با بیان اینکه در دولت سیزدهم  سامانه ملي املاک و اسکان راه اندازی شد، افزود: با راه‌اندازي سامانه ملي املاک و اسکان، ۱۲۰۰ واحد خانه خالي در مشهد شناسايي و پلمب ۱۸۰۰ مشاور املاک متخلف با تحريم مالي به ارزش ۱۰ ميليارد تومان انجام شده است.

مديرکل راه و شهرسازي خراسان رضوي، گفت: سامانه تعيين قيمت اجاره‌ها بر اساس ۱۵۰ شاخص و ابلاغ آن به شهرهاي بالاي ۱۰۰ هزار نفر اجرا شده است، با رشد ۱۳۲ درصدي در رسيدگي به درخواست‌ها در کميسيون ماده ۵ و افزايش ۵۰۳ درصدي در درخواست‌ها در کارگروه ماده ۵٫

داعي تأکيد کرد: دولت فعلي براي اولين بار، برنامه جامع و مدوني براي توليد مسکن در استان تدوين و ابلاغ نموده است. همچنين، انجام اقدامات گسترده براي نوسازي و بازآفريني بافت‌هاي فرسوده و توجه ويژه به تامين مسکن براي اقشار کم‌درآمد و جوانان در دولت سيزدهم به چشم مي‌خورد.

رشد چشمگیر در بهسازی راه‌ها و ایمنی جاده‌ها

جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی،  اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم، ۱۳ هزار کیلومتر راه آسفالت شده در استان موجود بود که ۴ هزار کیلومتر از آن‌ها شرایط مناسبی نداشت و آسفالت ۳ هزار کیلومتر از آن‌ها مشکل داشت.

وی ادامه داد: در این سه سال، طرح تحول بهسازی راه‌ها در دستور کار استان قرار گرفت و تا به امروز ۱۷۰۰ کیلومتر بهسازی انجام شده که ارزش ۲۷۰۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی  تصریح کرد: به لحاظ حجم عملکرد، در این سه سال حدود یک دوره هشت ساله در خراسان رضوی بهسازی صورت گرفته است و مابقی آن با قوت در دستور کار اداره راهداری قرار گرفته است.

شهامت گفت: نقاط حادثه‌خیز و پرتصادف استان، یکی از موضوعات مهم است. از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱، ۷۴ نقطه حادثه‌خیز شناسایی و ایمن‌سازی شده است که ۵۴ نقطه از آن‌ها با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان ایمن‌سازی شده‌اند. این نشان‌دهنده رشد ۳.۵ برابری این موضوع در دولت سیزدهم است.

توسعه خدمات رفاهی جاده‌ای

وی افزود: شرایط برای سرمایه‌گذاران در جاده‌ها آماده شده است و تعداد مجتمع‌های خدمات رفاهی جاده‌ای فعال از ۴۵ مورد به ۶۵ مورد افزایش یافته که رشد ۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی  عنوان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم، تجمع رانندگان حوزه کالا در اعتراض به عدم تخصیص کامیون‌ها مشاهده می‌شد. با همت دولت سیزدهم، این امر سامان یافت و بیش از ۲۵۰۰ دستگاه ناوگان کالا و مسافر به استان اضافه شد که رشد ۶۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.

شهامت  افزود:  ۱۹ دستگاه انواع لودر و بیل مکانیکی و ۲۲ دستگاه نمک‌پاش برای راهداری زمستانی به استان اضافه شده است.

رکوردهای ترانزیت و توسعه پایانه‌های مرزی

وی افزود: در دوران دولت سیزدهم، رکورد ترانزیت کشور با ۱۵ میلیارد تن در سال ۱۴۰۲ شکسته شد. طرح جامع پایانه مرزی دوغارون که ده سال متوقف شده بود، با نگاه ویژه مسئولین در زمان دولت سیزدهم، از فروردین سال ۱۴۰۲ شروع شده و تا کنون بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

توسعه راه‌های روستایی و رشد تناژ حمل کالا

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در این دوره هزار روزه، بیش از ۷ کیلومتر راه روستایی به ارزش ۱۴۰۰ میلیارد تومان کار شده است. در دولت سیزدهم، خراسان رضوی رشد ۷۲ درصدی تناژ حمل کالای استان و رشد ۹۱ درصدی در حوزه ترانزیت را تجربه کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=56549

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.