• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

اخبار ویژه

2
مدیر کل کتابخانه های استان عنوان کرد :

توقف پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه در ایستگاه اعتبارات/ تکمیل کتابخانه مرکزی کرمانشاه ۱۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

  • کد خبر : 35269
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۳۴
توقف پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه در ایستگاه اعتبارات/ تکمیل کتابخانه مرکزی کرمانشاه ۱۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت‌: تنها استان غرب کشور هستیم که کتابخانه مرکزی نداریم که باید این موضوع به مطالبه عمومی تبدیل شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت‌: تنها استان غرب کشور هستیم که کتابخانه مرکزی نداریم که باید این موضوع به مطالبه عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین منطقه کرمانشاه: محمدامین بهرامی در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب که در ساختمان نیمه کاره کتابخانه مرکزی کرمانشاه برگزار شد اظهارداشت: کتابخانه مرکزی کرمانشاه به عنوان خانه فرهنگ مردم در سالهای گذشته مورد بی مهری فراوان بوده است و تکمیل آن باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.
بهرامی با بیان اینکه کتابخانه به عنوان پایگاه فرهنگی و اجتماعی یک هسته فعال محسوب می‌شود افزود: این پروژه ۱۶ ساله برای تکمیل به ۱۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی با اشاره به نگاه مثبت دولت به فضاهای فرهنگی، ادامه داد: در دولت سیزدهم در بحث کتابخانه و ساخت کتابخانه‌های مرکزی اهتمام ویژه‌ای وجود دارد که با توجه به این اهتمام؛ ما نیز مطالبه تکمیل کتابخانه مرکزی را درخواست داریم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کتابخانه مرکزی کرمانشاه را مهم‌ترین ساختمان فرهنگی استان دانست و گفت: ۳۰ فضای اصلی برای این کتابخانه از جمله انبار کتاب و مرکز مبادله کتاب، گالری و محل نمایش عکس، نگارخانه تخصصی، فضای سالمند، فضای کودک، سالن اجتماعات، کلاس آموزشی و غیره برای این کتابخانه تعریف شده است که مورد بی‌مهری قرار گرفته است.
بهرامی با بیان اینکه تنها کرمانشاه در بین ۵ استان غرب کشور کتابخانه مرکزی نداریم افزود: این کتابخانه خانه فرهنگی مردم کرمانشاه و کامل‌ترین فرهنگسرای استان است که باید به‌عنوان یک دغدغه فرهنگی مطالبه عمومی شود.
وی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور ۳۰ میلیارد برای آن تخصیص یافت، اما تاکنون ۱۰ میلیارد تومان یعنی کمتر از ۳۰ درصد آن جذب شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه با یادآوری پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی پروژه کتابخانه مرکزی استان گفت: باوجود تغییر رویکرد و نگاه ویژه به تکمیل کتابخانه های مرکزی کشور؛ برای پروژه استان کرمانشاه اعتبار قطره چکانی اختصاص می یابد که باعث کندی روند تکمیل شده است.
این مسوول با بیان اینکه بنای اولیه این کتابخانه در ۱۵ هزار مترمربع و هفت طبقه تعریف شده است، اضافه کرد: در حال حاضر به‌دلیل عدم بودجه کافی برای تکمیل، دو طبقه آن حذف و در ۱۲ هزار مترمربع تعریف شده، البته در تلاش هستیم آن دو طبقه حذف شده را دوباره اضافه کنیم.

● آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در کرمانشاه با ۳۶۰ برنامه مختلف

در ادامه این نشست معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه گفت: در این هفته ۳۶۰ برنامه فرهنگی و هنری در استان برگزار می‌شود.
رضا کریمی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی و هنری در اداره کل کتابخانه های استان دائمی است اما در هفته کتاب این برنامه ها به صورت متمرکز و ویژه برگزار می شود افزود: در روز ۲۳ آبان ماه زنگ کتاب با حضور کتابداران در مدارس نواخته میشود و با اهدای جوایز به دانش آموزان ادامه می یابد.
کریمی گفت: در روز ۲۴ آبان ۲ محفل ادبی در کتابخانه امیرکبیر با نام پرواز واژه ها از ساعت ۱۵ برای کودکان و نوجوانان علاقه مند به ادبیات و شعر برگزار و در ساعت ۱۶ همان روز محفل شعر فلسطین در کتابخانه امیرکبیر میزبان علاقه مندان است.
برگزاری همایش شهر دوستدار کودک در روانسر، برگزاری پویش کتابخوان، جشن کودک، تقدیر از کتابداران و کتابخوانان برتر، جلسات نقد و بررسی کتاب و طرح بخشودگی جرایم اعضای کتابخانه های عمومی از دیگر برنامه های هفته کتاب است که کریمی به آنها اشاره کرد.
کریمی بیان کرد: پویش کتابخوانان با انتقال خون این اعضا در هفته کتابخوانی، برگزاری جشن کودک، همایش دوستدار کتاب، عضویت رایگان در کتابخانه‌ها، بخشودگی جرایم اعضای کتابخانه‌ها، اجرای فراخوان‌های ملی در حوزه کتاب ویژه اصحاب رسانه، فضا سازی شهری و تقدیر از کتابخوان‌های برتر از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی است.
کریمی در پایان به برگزاری لیگ بزرگ کتاب‌خوانی اشاره و عنوان کرد: تاکنون چهار لیگ کتابخوانی در شهر کرمانشاه برگزار شده که پنجمین دوره آن به صورت استانی در هفته کتاب و کتابخوانی با همکاری و همراهی آموزش و پرورش در مدارس برگزار خواهد شد.

خبرنگار: الهه فرهادی

سردبیر خبر : سید محمد موسوی 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=35269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.