• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
1
در سایه محیط ایمن توام با آرامش در شهرستان ارسنجان رقم خورد؛

تولد نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در بهار ۱۴۰۳ 

  • کد خبر : 46661
  • ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۳:۱۲
تولد نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در بهار ۱۴۰۳ 
فارس_ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان از تولد اولین گوساله گوزن زرد در سایت تکثیر و پرورش این شهرستان خبر داد و گفت: اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سایت ۳۰۰ هکتاری تکثیر و پرورش جنگل خلیل بیگ ارسنجان مشاهده شد. 

گیتی آنلاین_ حسن ابراهیمی با ارائه گزارشی در این زمینه افزود: این سایت با محدوده ۳۰۰ هکتاری از سال ۹۰ با تعداد ۷ راس گوزن زرد شروع به فعالیت نموده است که هم اکنون این سایت با احتساب گوزن های زنده گیری و انتقال شده به استان های همجوار تعداد ۱۱۸ راس گوزن زرد خروجی داشته است.

ابراهیمی ایجاد محیط ایمن برای تکثیر و پرورش گوزن زرد را یکی از مولفه های جدی برای افزایش شمار گوزن ها در این سایت دانست و گفت: این سایت یکی از سایت های موفق و بعنوان سایت مولد در کشور شناخته شده است

به گفته وی رصد و پایش مداوم منطقه و فراهم شدن امنیت، تغذیه به موقع و مدیریت بهینه از مهمترین شاخصه ها در رشد این گونه ارزشمند در این منطقه از کشور می باشد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان خاطر نشان کرد: افزایش رشد ۳۰ درصدی این گونه با ارزش در سال گذشته حاکی از آن است که تمامی شرایط زیستی برای این گونه تامین شده است و پیش بینی و انتظار خواهیم داشت که حدود ۲۵ راس گوساله گوزن جدید به جمعیت فعلی این سایت در زایش های آینده در سال جاری به جمعیت آن اضافه شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=46661

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.