• امروز : شنبه - ۲۴ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 14 September - 2024
0

تولید ۳۰۰ تن گوشت شترمرغ در آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 62816
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
تولید ۳۰۰ تن گوشت شترمرغ در آذربایجان‌غربی
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از طرح‌های پرورش شترمرغ در استان، تولید سالیانه به ۳۰۰ تن گوشت افزایش یابد.

خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گیتی آنلاین، اظهار کرد: در آخرین روز از هفته دولت، با هدف تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، بازدیدی از واحد صنعتی پرورش شترمرغ شرکت کشت و صنعت گل چین واقع در اراضی روستای سریل‌آباد انجام شد.

وی تصریح کرد: این بازدید به منظور بررسی و ارزیابی میزان پیشرفت فیزیکی تاسیسات و تجهیزات و همچنین مسائل و مشکلات مربوط به روند اجرایی طرح مذکور انجام گرفت که در این بازدید، تاکید ویژه‌ای بر تسریع عملیات پیشرفت پروژه و رفع مشکلات موجود شد.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی بیان کرد: طرح پرورش شترمرغ در زمینی به مساحت ۱۸۳ هزار و ۱۰۰ مترمربع در حال احداث است که از این مساحت ۸ هزار و ۸۴۸ مترمربع به صورت مسقف و ۱۳۸ هزار و ۵۵۲ مترمربع به صورت غیر مسقف است.

وی تصریح کرد: این واحد دارای ظرفیت کل ۴ هزار و ۳۰۰ قطعه است که شامل ۳۰۰ قطعه مولد و ۴ هزار قطعه‌پروری است، پیش‌بینی می‌شود که در مرحله بهره‌برداری، ظرفیت تولید سالیانه این طرح به ۳۰۰ تن گوشت برسد.

شهبازی ضمن تاکید بر اهمیت این پروژه برای جهش تولید در استان، تصریح کرد: حمایت و نظارت مستمر بر روند اجرایی پروژه‌ها، یکی از اولویت‌های این سازمان است، بنابراین تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و تسریع در اجرای طرح‌های تولیدی به کار خواهند گرفت تا بهره‌وری بیشتری از این پروژه‌ها حاصل شود.

وی با اشاره به اهمیت پروژه‌های تولیدی در ارتقای امنیت غذایی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه، بر ضرورت همکاری مستمر میان بخش دولتی و بخش خصوصی تأکید کرد و اظهار داشت: اجرای موفق این گونه پروژه‌ها، علاوه بر تأمین نیازهای داخلی کشور، می‌تواند به تقویت اقتصاد محلی و افزایش درآمد کشاورزان و تولیدکنندگان کمک شایانی کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی همچنین بر تعهد این سازمان به ارائه حمایت‌های لازم و پیگیری مداوم مسائل اجرایی تأکید کرده و از تمامی دست‌اندرکاران پروژه خواست تا با تلاش و دقت بیشتری به پیشبرد اهداف پروژه بپردازند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=62816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.