• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
5

تیمار پرنده زخمی از نوع درنای خاکستری در شهرستان ارسنجان 

  • کد خبر : 40742
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
تیمار پرنده زخمی از نوع درنای خاکستری در شهرستان ارسنجان 
فارس_ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان از تیمار پرنده زخمی از نوع درنای خاکستری در این شهرستان و آماده سازی برای رهایی آن در طبیعت خبر داد و گفت: این پرنده که توانایی پرواز نداشت واز ناحیه پا زخمی ودچار آسیب جدی گردیده بود توسط یکی از دوستداران حیات وحش به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ارسنجان تحویل داده شده بود.

گیتی آنلاین_ حسن ابراهیمی با تقدیر از حس مسوولیت پذیری دوستداران محیط زیست افزود: با توجه به ضعف بدنی و آسیب دیدگی از ناحیه پا و نداشتن قدرت پرواز، این پرنده جهت مداوا به کلینیک دامپزشکی شهرستان انتقال یافت و پس از یک سری اقدامات اولیه و معاینه بالینی ابتدا تیمار وجهت اطمینان از بهبودی این پرنده در محل مناسب نگهداری شد.

وی اضافه کرد: پس از سلامتی کامل این پرنده در زیستگاه اصلی خود رها می شود و به دامن طبیعی باز می گردد.

ابراهیمی از همشهریان و دوستداران طبیعت و کشاورزان درخواست کرد شرایط مناسب زیستی را برای این پرنده کمیاب و زیبا فراهم ساخته واداره شهرستان را در حفاظت بهینه این گونه ارزشمند یاری کنند.

درنای خاکستری از خانواده درناسانان و از پرندگان مهاجری است که سالانه از اوایل آبان ماه به تالاب طشک و کشتزارها و طبیعت شهرستان ارسنجان مهاجرت می کند.

حفظ این گونه حیات وحش ضرورت دارد، به لحاظ مهمان نوازی و امنیت محیط زیست ارسنجان، درنای خاکستری به عنوان یکی از زیستگاه های زمستان گذرانی منطقه خود را انتخاب می کند و تا پایان فصل مهاجرت و نیمه اسفندماه در این شهرستان به صورت مهمان باقی می ماند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=40742

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.