• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024

اخبار ویژه

مشارکت بالا، مطالبات به حق: مردم رستم چه از منتخب خود می‌خواهند؟ مظفر: عملیات وعده صادق۲ اقتدار کشور را به رخ کشید «الهه نوبخت» داور جشنواره بین‌المللی «فیلم‌های شرقی» ژنو‌ در سوییس شد حکم دکتر ظفرقندی برای سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی «چهره هنرمندان معاصر ایران» در مستندات یکشنبه و «وال استریت(۲): پول هرگز نمی‌خوابد» در سینماتک خانه هنرمندان ایران  زیان میلیاردی اسرائیل از حمله جمهوری اسلامی ایران شعرای آذربایجان‌غربی در همدردی با مردم مظلوم فلسطین شعر سرودند؛ هوایت ابری است و خاک تو باران خون دارد/ فلسطینه دنیالار آغلار بوگون افزایش حق الزحمه کارورزان و دستیاران با پیگیری های وزیر بهداشت برگزاری اولین همایش جهاد اقتصادی در شیراز انتشار فراخوان سومین مسابقه ملی نمایشنامه‌نویسی «چهارراه» «مده‌آ» به عمارت نوفل لوشاتو می‌رود  ۷۱۹ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شهرستان زاهدان در سال‌جاری توزیع شده است

0

ثبت اختراع طرح تِله‌کابین هیدرومتری در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 54175
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۳:۳۳
ثبت اختراع طرح تِله‌کابین هیدرومتری در آذربایجان غربی
طرح تِله‌کابین هیدرومتری (دوکابله مکانیزه)، پیشنهادی دفتر مطالعات پایه منابع آب به ثبت اختراع رسید.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، تِله‌کابین هیدرومتری (دوکابله مکانیزه)، پیشنهادی همکاران دفتر مطالعات پایه منابع آب مهرنگ دوستی‌رضایی، محمدعلی گلشن و کامران یوسفی، توسط پیمانکار این شرکت عملیاتی و در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱ به ثبت اختراع رسید.

مهرنگ دوستی رضایی مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت در این خصوص اظهار داشت: به استناد نامه رئیس پارک علم و فناوری استان طرح پیشنهادی همکاران این دفتر از نظر نوآوری (در سطح جهانی)، گام ابتکاری و کاربرد صنعتی مورد تایید بوده و موفق به دريافت گواهي نامه ثبت اختراع از سازمان ثبت اختراعات کشور گردیده است.

دوستی رضایی با اشاره به استفاده از این دستگاه در عملیات صحرایی ایستگاههای هیدرومتری (اندازه‌گیری حجم جریان آب عبوری و به ویژه سیلاب رودخانه‌ها) افزود: از مزایای این طرح در مقابل سیستم قبلی می توان به کاهش کرنش و خیز عمودی و افقی ناشی از نیروی وزن سرنشینان و تجهیزاتشان و نیروی جریان وارد بر تجهیزات اندازه گیری داخل آب و در نتیجه کاهش احتمال پارگی کابل، کاهش خطای اندازه گیری، تردد آسانتر و تعادل بیشتر، کاهش خطر سقوط، و همچنین استفاده از نیروی محرکه گیربکسی دستی و یا موتوری (سوختی یا الکتریکی)، حذف آسیبهای جسمی و حتی قطع انگشت و نهایتاً افزایش امنیت سرنشینان اشاره نمود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=54175

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.