• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1
مدیر کل اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی

جریمه ۱۰ میلیارد تومانی و پلمب گسترده دفاتر مشاور املاک در خراسان رضوی

  • کد خبر : 60580
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
جریمه ۱۰ میلیارد تومانی و پلمب گسترده دفاتر مشاور املاک در خراسان رضوی
وحید داعی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، از اجرای طرح نظارتی گسترده در استان خبر داد که منجر به پلمب ۱۹۳۲ دفتر مشاور املاک و اخذ ۱۰ میلیارد تومان جریمه از متخلفان شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، وحید داعی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در سالن جلسات این اداره برگزار شد در ابتدا به اهمیت افزایش تولید مسکن اشاره کرد و اظهار کرد: هر چه تولید مسکن افزایش یابد، می‌توان قیمت‌ها را بهتر ساماندهی کرد. نقطه تعادل بین عرضه و تقاضا جایی است که قیمت مسکن به حالت متعادل می‌رسد.

وی به تصویب قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره‌بها در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: تا دو سال اخیر، قانون مستند و مدونی در این حوزه نداشتیم. اما با تصویب این قانون، گام مهمی در راستای ساماندهی بازار زمین و مسکن برداشته شده است.

مدیرکل راه شهر سازی خراسان رضوی در ادامه از راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان به عنوان یکی از اقدامات مهم وزارت راه و شهرسازی یاد و تصریح کرد: این سامانه به شناسایی خانه‌های خالی کمک می‌کند و هدف از آن، وارد کردن این واحدها به بازار مسکن است.

داعی از راه‌اندازی “سامانه خودنویس” خبر داد که امکان ثبت قراردادهای بین موجر و مستاجر بدون نیاز به مراجعه به مشاورین املاک را فراهم می‌کند و گفت: این سامانه تاکنون با استقبال گسترده‌ای در مشهد مواجه شده و تعداد زیادی قرارداد از طریق آن ثبت شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت برای تعیین نرخ اجاره‌بها گفت: برای اولین بار، دولت ابزاری قانونی برای تعیین نرخ اجاره‌بها ایجاد کرده است و این نرخ‌ها بر اساس مصوبات شورای عالی مسکن تعیین و ابلاغ شده است.

مدیرکل راه شهر سازی خراسان رضوی به موضوع ساماندهی سکوهای انتشار آگهی پرداخت و اعلام کرد که این سکوها موظف به رعایت قوانین جدید در انتشار آگهی‌های املاک هستند. در صورت عدم رعایت، با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند شد.

 

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=60580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.