• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
1
بهرنگ دزفولی زاده کارگردان سینما مطرح کرد:

جسارت در آثار هنر و تجربه به چشم می‌خورد

  • کد خبر : 33456
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۷:۳۳
جسارت در آثار هنر و تجربه به چشم می‌خورد
بهرنگ دزفولی زاده مزایا و معایب گروه سینمایی هنر و تجربه را برای فیلمسازان جوان تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، بهرنگ دزفولی زاده عکاس سینمایی و کارگردان سینما که چندی پیش، فیلم سینمایی «بی صدا حلزون» را به نویسندگی محمدرضا رهگذر و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته در اکران آنلاین منتشر کرده است، در سخنان ابتدایی گفت: شخصا بهترین فیلم هایی که دیده‌ام آثاری بودند که در گروه هنر و تجربه اکران شده‌اند. آثاری جسارت آمیز که به موضوعاتی پرداخته‌اند که از ذهن فیلمسازان سینمای بدنه دور است و اصلا جسارت پرداختن به آن را هم ندارند.

وی افزود: فیلم‌هایی که در گروه هنر و تجربه اکران شده‌اند اغلب یادآور فیلم‌های هنری و متفاوت سینمای اروپا است و من همیشه این فیلمها را می‌بینم.

این کارگردان در ادامه تاکید کرد: اغلب فیلم‌هایی که اشاره کردم بیشتر در زمان تشکیل گروه سینمایی هنر و تجربه به نمایش درآمدند، مخاطب سینمای امروز ما عادت کرده پوستر فیلم را ببیند، نام هنرپیشه‌ها را ارزیابی کند و آن وقت به سینما برود و در این میان هنر و تجربه محلی برای ارائه آثار متفاوت است.

دزفولی زاده درباره طیف مخاطبان فیلمهای هنر و تجربه بیان کرد: اغلب فیلم‌های گروه و هنر و تجربه به علت بودجه کم‌شان در تولید فاقد بازیگران استار است و طبیعی است مخاطب عام رغبتی برای دیدن این فیلم‌ها ندارد و این مسئله بزرگترین چالش این گروه و فیلم‌هایش است ولی مخاطب خاصی که دنبال نگاه‌های سینمایی متفاوت است می‌تواند از آثار این گروه استفاده کند.

کارگردان بی‌صدا حلزون» متذکر شد: برخی از فیلمسازان که اتفاقا آثار تجربی می‌سازند به دلیل عدم آگاهی، رغبتی برای نمایش فیلم‌شان در این گروه ندارند و متأسفانه نمی‌خواهند از این ظرفیت استفاده کنند در صورتی که اتفاقا برخی آثار اگر در گروه سینمایی هنر و تجربه به نمایش دربیایند می‌توانند فیدبک بهتری از مخاطب هدف خود که مخاطب سینمای آوانگارد است، بگیرند.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=33456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.