• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
1

جشنواره کتاب سال رضوی: بستری برای روایتگری سیره اهل بیت(ع) در قالب ادبیات داستانی

  • کد خبر : 52781
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۴۸
جشنواره کتاب سال رضوی: بستری برای روایتگری سیره اهل بیت(ع) در قالب ادبیات داستانی
دبیر علمی جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی، در نشست خبری از استقبال گسترده نویسندگان از نگارش داستان پیرامون اهل بیت(ع) در این جشنواره خبر داد. وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از زبان داستان برای معرفی سیره ائمه، این سبک را راهی برای ارتباط با نسل جوان و اقشار تحصیل کرده دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیتی آنلاین خراسان رضوی در مشهد، حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی باقری، در نشست خبری اعلام آغاز فراخوان این جشنواره که با حضور اصحاب رسانه در گنجینه قرآن موزه حرم مطهر رضوی برگزار شد، به شیوه نگارش پیرامون اهل بیت (ع) در قالب ادبیات داستانی اشاره کرد که آثار فاخری در این قالب به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی، اظهار کرد: در این سبک از نوشتار که مورد استقبال مخاطبان است در رابطه با امام رضا(ع) بسیار کم پرداخته شده در حالی که این سبک یک زبان ارتباطی با اقشار تحصیل کرده و جوان است.

باقری تصریح کرد: سبک نوشتاری ادبیات داستانی توجهی به زوایای خاص در زندگی ائمه با زبانی قابل فهم است که مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

باقری، معرفی سیره و شخصیت و معارف اهل بیت(ع) و بررسی نقش اجتماعی، سیاسی و رهبری تمدن اسلامی برای هدایت بشر به سوی تمدن الهی ظهور امام مهدی(عج) را اقدامی برشمرد که جشنواره کتاب سال رضوی توانسته است در آن تحولاتی را ایجاد کند.

وی همچنین به نکاتی پیرامون ساختار علمی و درونی جشنواره اشاره کرد.

دبیر علمی جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی افزود: این جشنواره با مراکز علمی درجه یک کشور مانند حوزه علمیه قم و خراسان، دانشگاه تهران و فردوسی و دیگر مراکز معتبر علمی کشور، مرتبط است که اساتید بزرگی از آن به عنوان هیئت داوران با جشنواره همکاری می کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=52781

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.