• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
0

جشن وصال در خرم آباد برگزار شد

  • کد خبر : 54366
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
جشن وصال در خرم آباد برگزار شد

جشن وصال به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) و هفته ازدواج با محوریت اداره کل ورزش و جوانان لرستان و معاونت امور جوانان استان و با همت و تلاش موسسه مردم‌نهاد افق فردای افلاک در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد. در […]

جشن وصال به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) و هفته ازدواج با محوریت اداره کل ورزش و جوانان لرستان و معاونت امور جوانان استان و با همت و تلاش موسسه مردم‌نهاد افق فردای افلاک در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

در این مراسم باشکوه که در میان شور و هیجان حاضرین و مدعوین برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین احسان عوض نژاد مشاور خانواده به ایراد سخنانی در راستای تحکیم بنیان خانواده و ازدواج آسان پرداخت و سیروس حسنوند قائم مقام اداره کل ورزش و جوانان لرستان نیز ضمن تبریک هفته ازدواج و تهنیت به زوج های جوان بر ازدواج آسان و فرزندآوری تاکید کرد.

در این جشن بزرگ و شکوهمند نوعروسانی از ادارات مختلف استان لرستان از جمله : کمیته امداد، هلال احمر ، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه لرستان و بهزیستی و … مورد تجلیل قرار گرفتند.

شایان ذکر است، جشن وصال در شهر خرم آباد با موسیقی محلی، طنز و پوشش محلی  و حجله آرایی محلی برگزار شد؛ آئین عقد یک زوج جوان در این مراسم به صورت سنتی و همراه با رسم و رسوم قوم لر برگزار گردید، نکته دیدنی مراسم این عقد آنجایی بود که نوزاد پسری را هنگام خواندن خطبه عقد در آغوش نوعروس قرار دادند به نیت فرزندآوری و اینکه فرزند اول او پسر شود، این یکی از رسوم کهن قوم لر می باشد.

معصومه نظری مدیرعامل موسسه افق فردای افلاک در حاشیه این مراسم بیان داشت: موسسه خیریه باب الحوائج (ع) و مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی (ع) و موسسه افق فردای افلاک در کوی علی آباد فعال هستند و هدف این سه موسسه مردم نهاد کمک به نیازمندان و جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.

معصومه نظری گفت: در پایان جا دارد تقدیر و تشکر ویژه و صمیمانه ای از سرکار خانم اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان داشته باشیم که نهایت همکاری را با موسسه افق فردای افلاک داشت.

خبرنگار: مریم نظری

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=54366

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.