• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
4

جشن گلریزان آزادی ۱۵۰ نفر زندانی با مساعدت خیرین

  • کد خبر : 37071
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
جشن گلریزان آزادی ۱۵۰ نفر زندانی با مساعدت خیرین
به مناسبت هفته بسیج جشن گلریزان آزادی 150 نفر زندانی با مساعدت خیرین در ارومیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گیتی آنلاین، ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی در همایش گلریزان آزادی ۱۵۰ نفر زندانی واجدالشرایط که با مساعدت خیرین، گذشت شکات و ارفاقات قانونی مراجع قضایی و تلاش مددکاران اجتماعی به مناسبت هفته بسیج در کانون فرهنگی ورزشی جوانان بسیج برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری‌ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حضرت زهرا (س) عالی‌ترین مرتبه ولایت‌پذیری را دارد، فاطمه (س) ادامه راه و سیره رسول خدا (ص) در همه زمینه‌هاست.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی به فرهنگ‌سازی در جامعه در خصوص مقوله زندان اشاره  کرد و گفت: فرهنگ‌سازی در جامعه در مقوله آزادسازی زندانیان مالی و جرایم غیرعمد باید نهادینه شود.

وی افزود: زندانبانی اسلامی ایجاب می‌کند بی‌تفاوت به زندانی و خانواده او نباشیم و وظیفه شرعی و اخلاقی و شهروندی ما ایجاب می‌کند که به زندانیان و خانواده آنها کمک کنیم.

عتباتی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ کمک به زندانیان، گنجینه‌های بزرگی داریم از جمله فرهنگ قرآنی و دینی و مذهبی ما که دوام قوام آن همیشگی است و می‌شود به آنها تمسک جست.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه صحبت‌های خود به صلح و سازش در پرونده‌ها اشاره و گفت: این فرهنگ ارزشی با آموزه‌های دین اسلام آمیخته است و بسیج می‌تواند در بسط و نهادینه‌کردن فرهنگ‌سازش بسیار مؤثر عمل کند.

مقام ارشد قضایی استان آذربایجان‌غربی به نقش بسیج در برهه‌های مختلف کشور از جمله در محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی هم اشاره و بیان داشت: بسیج در مقوله‌های اجتماعی هم موفق بوده و کارهای بزرگی را انجام می‌دهد و چه خوب که در مقوله‌های صلح و سازش و آزادسازی زندانیان غیرعمد و مالی هم نقش‌آفرینی کند.

عتباتی در پایان به خیرین حاضر در جلسه گفت: اگر کمک‌های نوع‌دوستانه شما عزیزان نباشد یقیناً دستگاه قضایی و ستاد دیه نخواهند توانست در خصوص محکومین مالی و غیرعمد کاری از پیش ببرد و موجبات آزادی آنها را فراهم کند.

شایان‌ذکر است در پایان این مراسم حکم آزادی ۱۵۰ زندانی توسط دکتر عتباتی رئیس‌کل دادگستری استان به ایشان تحویل و این مددجویان از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند و از تعدادی از خیرین و فعالان که در زمینه آزادسازی زندانیان فعالیت داشتند با تقدیم لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=37071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.