• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
6

جلسه پرسش و پاسخ فرمانده یگان حفاظت استان فارس با رئیس و کارکنان محیط زیست آباده 

  • کد خبر : 29809
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
جلسه پرسش و پاسخ فرمانده یگان حفاظت استان فارس با رئیس و کارکنان محیط زیست آباده 
فارس_ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس در نشستی با حضور عباس نیا رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آباده به بررسی و ارزیابی الزامات عملکرد یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان آباده پرداخت.

گیتی آنلاین_ مسعود بازیار در این نشست پیشگیری و مقابله با فعالیت مراکز غیرقانونی شکار و صید را یکی از اصلی ترین کارکردها و وظایف یگان حفاظت محیط زیست دانست و ابراز داشت: پایش تخلفات شکار و صید غیر مجاز و کشف سلاح های مجاز و غیر مجاز و جنگی مهمترین عملکردها در این حوزه است.

به گفته وی، محیط زیست استان فارس در کشف سلاح های مجاز و غیر مجاز و جنگی با رشد حدود ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه پیشرفت داشته است. تعداد تخلفات کشف شده در پنج ماهه اول سال جاری حدود ۴۹۷ مورد بوده و تعداد متخلفین دستگیر شده ۶۲۴ نفر است.

بازیار ادامه داد: این افزایش عملکرد بیانگر تلاش بیشتر، انگیزه بهتر و پایش خوب کارکنان اجرایی در مناطق است. در زمینه تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی با توجه به گشت و پایش مداوم مناطق توسط محیط بانان و عوامل اجرایی یگان شاهد کاهش تخلفات هستیم هم در تعداد پرونده های متشکله هم در میزان اراضی تصرف شده که آمار مربوطه موید این امر است.

این مقام مسوول با بیان اینکه یگان حفاظت محیط زیست فارس با عملکردهای شاخص ساز امسال در بین یگان حفاظت محیط زیست کشور درخشیده است افزود: این امر نشان دهنده کنترل و گشت زنی محیط بانان در مناطق است و امیدواریم با رشد فرهنگ محیط زیستی در حوضه شکار و صید و نگرش مردمی در این مورد شاهد از بین رفتن این گونه های ارزشمند نباشیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آباده هم در این نشست با تقدیر از خدمات یگان حفاظت بر لزوم اتخاذ تدابیری برای پیشگیری از بروز تخلفات شکار و صید تاکید کرد و گفت: شهرستان اباده با بهره مندی از مناطق مهم محیط زیست عملکرد مطلوبی در زمینه رصد شکار و صید داشته است.

عباس نیا، پیشگیری و مقابله با خرید و فروش و حمل، عرضه، ورود و صدور گیاهان و جانوران وحشی زنده یا شکار شده و اجزای آنها بدون کسب مجوزهای قانونی را یکی از کارکردهای یگان حفاظت دانست که در این شهرستان بسیار مورد توجه است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آباده خاطر نشان کرد: نظارت بر اجرای تصمیمات، آراء و احکام مراجع اداری و قضایی صادره در خصوص پرونده‌های مرتبط با تخلفات و جرائم محیط زیستی و فراهم کردن زمینه تعامل با مراجع نظامی، انتظامی، قضایی و سایر دستگاه‌ها به منظور اجرای بهینه وظایف و ماموریت‌های یگان با هماهنگی محیط زیست را از رویکردهایی دانست که با اولویت دنبال می شود.

لینک کوتاه : https://gitionline.ir/?p=29809

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.